torsdag 16. mai 2013

... passær'n tru???

Det er det store spørsmålet i dag.
Jeg tror ikke det er bare her 
i huset det lures på det.
Jeg har hørt flere snakka om det 
store 16. mai-spørsmål.
Det er for noen 1 år 
siden sist man prøvde om den passa.

Noen ganger skjer det noe i løpet av et år.
Det kan skje både krymping og forstørring.
Jeg har faktisk vært borte i begge deler 
i løpet av de 15 åra jeg har brukt min.
Ja da - alle vet hva jeg snakker om.
Det er jo selveste bunaden.

I år er bunaden fornya med en detalj/plagg.
Det syns jeg er bra.
Endelig et plagg som passer for alltid.


Hårbånd.
Nå kan jeg bli så tjukk i hue som aldri før.
Det kommer aldri til å bli for lite! 
Det knytes nemlig bak i nakken med
et laaaaaangt bånd!

Hurra!


13 kommentarer:

  1. Kjekt med det som kan knytes med laaange bånd :)
    Stasen på i morgen? Nystrøken skjorte og nypusset sølv og godt inngåtte sko :), spurte denne mormoren den andre og la ved en søttamaiklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Stasen på - sikkert som amen i kjærka. Skjorta strykes plutselig og sølvet gnis over i kveldinga. Skoa er inngått, brukt 15 x 17 mai, 1 ganger som brud, 1 gang i bryllup, 1 barnedåp, 3 konfirmasjoner og minst 4 ganger til. Tilsammen ca. 25 ganger. Burde holde det, sa denne mormora til den andre og klemte tilbake :)

      Slett
  2. Jeg må nok justere litt, men tror det går bra. Hvis ikke har jeg et godt alternativ.

    SvarSlett
  3. Fint hårbånd, kjekt med noe som alltid passer. :-)

    Ha en fin 17. mai i morgen.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja veldig kjekt!
      Fin 17 mai til deg og dine også Elin :)

      Slett
  4. Jeg får ikke igjen skjørtet, må ty til sikkerhetsnål. Ha en fin dag i morra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Sikkerhetsnål funker til det meste! Fin dag til deg og dine også!

      Slett
  5. Eg skal på hytta i shorts og med vinterbleike legger.
    Bunaden kan få henge i skapet fram til det skal vere konfirmasjon her neste år.. Eg har altså god tid til å ta av dei kiloene som trengs… høh!
    Ha ein fin 17. Mai!

    SvarSlett
    Svar
    1. høh :) så bra - kos deg i shorts og plutselig har du nok brune bein :)
      Fin 17 mai!

      Slett
  6. Eg likte hårbandet ditt ! Har du Oslobunad ?
    Til min bunad er det skaut som høyre til, eg har ikkje... kler ikkje slikt, men band trur eg at eg kunne hatt, tjukk i haudet eller ikkje ;)
    Alt er klart til bunaden, men eg finn ikkje 17 mai sløyfene og mairosene frå saniteten...
    Håpe ingen ser at dei manglar i morgå..

    Ynskjer deg ei fin feiring av dagen !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja har Oslobunad :) Hatt lyst på sånt bånd lenge, og nå har jeg endelig det i boks, eller på hue haha... Følger med en lue til bunaden min,men den er alt for liten for meg.
      Ingen som ser at du mangler sløyfene - det er jeg sikker på :)
      Ha en fin 17mai og klem tilbake!

      Slett
  7. Hej Inger
    Lige inde for at ønske dig og dine en god 17. maj dag:) Knus Hanne Bente

    SvarSlett