mandag 27. mai 2013

... nå kommer'n!

... hvem?


Etter minst 3 år, eller kanskje 4, 
har ho bestemt seg.
En avlegger jeg fikk fra min 
kjære slektning på Hurumlandet.
En avlegger som hvert år 
bare har kommet med blader.
Som noen trodde var ugress.
Som jeg har passa godt på.
Det gjelder nemlig ikke å gi seg!

Bladene kan se ut som hårete løvetannblader.
De har stått der - år etter år.
Men se nå du:

Foreløpig kun denne ene.
Men du verden så velkommen!

Valmue - jeg skal følge 
med deg under din fødsel
og lurer på hvilken farge du er!
Jada - jeg skal være valmuejordmor!
 

18 kommentarer:

  1. Eg tippar at du får ein nydeleg raudoransje stor valmueblomst :)
    Eg har likedan, men eg kjenner ein som er uheldig med kantklipparen nesten kvart år....:(
    Me så tidleg kjem den aldri hos oss.

    Ha ein fin dag :)
    Klem blir sendt heilt frå Dublin..

    SvarSlett
    Svar
    1. Dublin? Så heldig du er! Flott by! Da er du vel innom Guiness? Jeg har faktisk sunget i en av etasjene der :)
      Kos deg! Og fargen skal du få vite etter hvert så klart!
      Klem til Dublin!

      Slett
  2. Slike har eg også. Men ingen knopp enno.…

    SvarSlett
  3. Jeg får aldri til slike. De lever litt. Så er det ikke mer. Jeg har prøvd flere ganger. Min bestemor hadde slike, og de lever ennå, selv om jeg har tatt noen flere ganger. jaja. Jweg får ikke til lupiner heller, så.. :-)

    Ha en fin kveld

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er de planta nede i en sprekk i fjellet, trives visst der :) Fin kveld og snart god natt :)

      Slett
  4. Tipper også at ut kommer en rødorange lekker sak...

    SvarSlett
  5. Herlig :)

    Har satt slike avleggere nå i våres, og kanskje jeg ikke kan regne med å få se noen blomster med det første.

    :) Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke vet jeg hvorfor den har venta så lenge... spennende å se om den kommer i år hos deg da :)

      Slett
  6. Går ut fra at vi får presentert avkommet etter hvert.......

    SvarSlett
    Svar
    1. Så klart - dette blir en oppfølgingsserie :)

      Slett
  7. Din førstefødte. Hertet svulmer. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjertet, tenker jeg at det skulle være. :)

      Slett
    2. Ja dette blir spennende mirapisani! Følg med, følg med... :)

      Slett
  8. Flinke jordmødre er det bra å ha, også for valmuer.
    Klemmer en spent mormor og sier: Denne mormoren er veldig spent også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja spennende tider, ikke sant? Skal ikke mye til for å gjøre mormorer spente, sa denne mormora til den andre og klemte tilbake :)

      Slett
  9. Så fantastisk!
    Det gjelder å være tålmodig i hagen og gi plantene mange sjanser, skjønner jeg :)

    SvarSlett