tirsdag 12. april 2011

Jeg har fått en utfordring....


Dette bildet har forsåvidt ikke noe å gjøre med utfordringen, bare syns det var litt artig. Men for ordens skyld: Jeg drikker ikke kaffe, og bruker ikke hårruller, så det er ikke meg....


Fra Elisabeth innerst i veien har jeg fått denne utfordringen:

Svar på spørsmålene som kommer under. På hvilket språk du vil. Gjerne arabisk. Hun valgte svensk.

Siden jeg er dårlig på arabisk, og svensk er brukt opp, og jeg da står igjen med norsk, tysk (som jeg kan litt) og engelsk, så må det jo bli et av disse. Eventuelt dansk…

Men så kom jeg på noe. Jeg går jo i sangkor. Vi synger nå en fransk sang. Det er en drikkevise. Jeg forstår ikke hva vi synger om, men det har nok noe med drikking å gjøre. Såpass skjønner jeg. Jeg har skrevet denne teksten om til lydspråk – på min måte.

Sangen ble sånn:

:/: Kasje boa dø veclare, ami to
tourne, tourne, tourne, tourne
Åssi dø sorma sje boa Ansjo ø Arboa :/:
:/: Chanton e by-vå, a sø flaco faiso la guerre
Chanton e by-vå, mes a mi, by vå då :/:

Og dere som nå kan fransk skjønner kanskje noe? Eller??

Da går jeg løs på utfordringen og svarer på mitt eget lydspråk. På engelsk. I tilfelle dere ble i tvil.

Pølse eller hamburger?
Såssitshj

Gospel eller hardrock?
Ai sink (merk: lespe-s) ai kjuus gåspell

Fox eller Nox?
Ai låvv likkåris. It møst bi Nåks

Carola eller Sissel?
Sårry Karåla – Sissel vånn

Harry Potter eller Twilight?
Ai dånt nåvv ænysing (merk lespe-s igjen) abåut Twailait. Hærry Påtter ju vånn. Bøt ai havv dsjøst siin uånn movi

Roser eller tulipaner?
Ai låvv båds (lespe-s)

Tanga eller bestemortruse?
Verry praivæt kuestsjån. Ai will never anser.

Stockholm eller København?
♫♪♫
Vånderful vånderful køpenhagen ♪♫♪

Dirty Dancing eller Pretty Woman?
Ai laik båds (lespe-s)

Skavlan eller Thomas og Harald?
Ai laik åll stri (lespe-s) off dhem (tunga litt ut når du sier dh)

Dett var dett! Har noen lyst til å prøve seg på et annet språk, så værsågod!

9 kommentarer:

  1. hei.
    hihihihi har ledd meg igjennom dette her,
    stilig da.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Hehe..morsomt! Hadde LITT problemer med å skjønne alt, men fikk det til, tilslutt, hehe..
    Gøy med slike utfordringer, og skulle jeg tatt den, ville jeg nok tatt den på engelsk selv, men da slik det skrives...lettere for meg slik siden Gubben er derfra, hehe..

    Ser ut til at det ser slutt på våren idag ihvertfall, blåser som om det er høst igjen!

    Ha en fin dag og klem fra meg

    SvarSlett
  3. Skikkelig artig løst:O)) Jeg forsto engelsken, men fransken din fikk jeg ikke helhet i:O))
    Ha en fin dag videre, jeg skal plante stemor i potter;) klemmings;)

    SvarSlett
  4. Hællæ...
    Morsom du se,Inger.Skjønte alt jeg vet du..(ihvertfall det engelske)hihi..
    Men den franske drikkevisa vår er det litt verre med se,men er e så nøye æ :)Morsom å synge er den iallfall...
    Men utfordringen din tar jeg ikke hihi..må orne litt jeg nå se..hihi:)))
    Ha det fint i vårregnet og så sees vi i kveld til ♪¢tourne,tourne,tourne,tourne♪♫
    Klem:)

    SvarSlett
  5. Hehe :) Ai laik jur ansersh ;)
    Hæv a nais dei :)
    Hug Guri

    SvarSlett
  6. kan fransk ja, men det der forsto jeg ikke døyten av! je suis desole;o)
    Bra engelsk, ingen snakker engelsk som østlendinger!! (kremt..)

    SvarSlett
  7. Verri gudd! Grattis med award - jeg tar den ikke...;)

    SvarSlett
  8. Til dere som kan fransk: Her er tekst på ordentlig:
    Quand je bois du vin clairet,
    Ami tout tourne, tourne, tourne, tourne,
    Aussi désormais je bois Anjou ou Arbois, :|
    |: Chantons et buvons, à ce flacon faisons la guerre,
    Chantons et buvons, mes amis, buvons donc! :|

    SvarSlett
  9. For en herlig blogg du har! :o) Jeg lo godt da jeg leste dette innlegget, sang selv i kor en stund, og har tydd til samme strategi som deg, fantastisk fantasifult å ta dette på lydspråk :o)

    SvarSlett