fredag 29. april 2011

Hadde ikke hatt hatt…

Jeg skjønner nå at jeg aldri kunne gått i kongelig bryllup…

Det må ha stått i innbydelsen: Hvis du er dame, ta på deg hatt. Gjerne en som vekker oppsikt. For maken til flott hodepynt på gjestene har jeg ikke sett!

Jeg kler ikke hodeplagg. Jeg har rett og slett for stort hode. Den gang jeg begynte i sangkor i Fredrikstad for en menneskealder siden, måtte vi ha sangerluer. I forretningen hvor de solgte sa de da jeg spurte etter sangerlue: Vi har bare herrestørrelser igjen. Ok. Det var helt greit. Herrestørrelse passa den. Sukk.


Jeg kjøpte meg Oslobunad for en halv menneskealder siden. Det hørte med en søt lue. Den var for liten. Sukk.


Nei – hatter er ikke noe for meg. Men jeg syns det er veldig flott på dem som kler det.
Men nå kom jeg på et antrekk hvor jeg faktisk brukte hodeplagg! Et arrangement i Gamlebyen i fjor hvor hele koret skulle være utkledd i 1700-talls klær! Jeg var ikke av overklassen. Ikke den gang heller. Jeg var tjenestepike. De trengs også nemlig. Men kunne jeg stilt i kongebryllup i dette antrekket tro?


Til slutt vil jeg si at jeg ønsker Kate & William alt godt og masse ♥♥♥
Skulle så gjerne ha sett på selve vielsen, men har jo greid å bestille frisørtime akkurat i dag!!!
Blir vel litt reprise vel...

Go' hælj - med eller uten hodeplagg!

5 kommentarer:

  1. Hadde jeg hatt hatt, hadde jeg tatt den av meg for brudeparet, nydelig par!
    Jeg kan faktisk ha hodeplagg, men bruker det sjelden, for resten av antrekket har jeg ikke:O))
    Tenker du er fin på håret; jeg går rundt i hyttehåret, ikke noe å skryte av:)
    Kos deg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Det er jo det som er inni hodet som teller ;)
    Jo større hode - jo mere vett :))

    Klæm Guri

    SvarSlett
  3. jeg passer heller ikke hodeplagg, så da er vi ihvertfall to!
    men i mitt tilfelle skyldes det at jeg har langt hår i hestehale (alltid..ja, jeg vet kjedelig)
    Og da ser jeg hårløs ut.. med feks luer og sånt.
    Helt dust, rett og slett!
    Du var så fin som tjenestepike!
    Og du Inger, må bare skryte av deg; du har å fin og artig blogg at det er en fryd!
    klemklem

    SvarSlett
  4. Hællæ...
    Du er vel herlig,Inger..Lo godt igjen nå altså...Er det så nøye æ,stort eller lite hue...det er det inni som teller og det er ihvertfall i orden på deg.
    God fredagskveld kjære Inger og i morra møtes vi jo til sang og fest..
    Klem klem♥

    SvarSlett
  5. ..hadde jeg hatt den hatten jeg har hatt så hadde jeg hatt hatt jeg også... er det noe som heter..

    Herlig "tjenstejinte"!

    Ha en fin kveld!

    ~elin~

    SvarSlett