lørdag 5. mars 2011

Periodestrikker

Etter å ha vært innom Tovepia sin blogg her om dagen, kjenner jeg at det begynner å skje noe med kroppen. Jeg er nemlig periodestrikker. Det er en tøff diagnose. Når jeg først begynner å strikke så får jeg nemlig nesten ikke stoppa. Men når jeg endelig har fått stoppa så blir det strikketørke. Lenge.

Men nå begynner det visst igjen. Og jeg lurær ille på – hva skal jeg strikke? Jeg har jo alltid Tuva jeg kan strikke til og jeg har kjøpt inn garn for å strikke både bukse og kofte. Men det er liksom feil årstid til det nå. Passer bedre til vinter.

Så kom jeg plutselig på en idé. Jeg strikka jo julekuler til jul! Kjøpte jo boka til de to festlige herrene Arne og Carlos! Og lagde julekortholder, helt av meg sjæl!  (hvis noen lurær - ja, jeg fikk flere enn 1 julekort)



Hva med påskekuler? Sikkert ingen som har funnet på det ! Jeg følte meg som en gründer og motiver dukka opp i mitt hode.
Men – for sikkerhets skyld googla jeg påskekuler. Jeg var for seint ute. De er oppfunnet alt. Se her:


Typisk. Da får jeg finne på noe annet da. Eller la strikkepinnene hvile litt til. Jeg har nemlig noen….


Go' hælj - med eller uten strikkepinner. Og idéer til prosjekter tas i mot med takk!

7 kommentarer:

  1. Sannelig må du igang igjen, så hvorfor ikke gjøre som meg, ha flere prosjekter gående:O) Da kan du begynne med jakke og bukse til Tuva, samtidig som du strikker noen kluter eller påskekuler?? Garnet Tuva (Europris) er flott til kluter.
    Uansett, kos deg hele dagen....men legg opp noen masker på to pinner!!
    Klemmings;)

    SvarSlett
  2. Jeg har en veldig god idê! Du kan strikke til meg...hehe..
    Jeg kan vel kanskje legge opp masker og strikke rett og vrang..det er alt!

    Kos deg med pinnene. Her skinner sola fra knallblå himmel :-)) Herlig!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Hi, hi!
    Så dumt at du ikkje var fyrst ute med påskekuler. Det var jo ein strålande ide.
    Eg er også periodestrikkar, og har mellom anna ei julekule liggande.....

    SvarSlett
  4. Hællæ...
    Jeg er en sånn som strikkær hele tiden vet du Inger,får ikke stoppa jeg.hihi.Men jeg har også problemer enkelte ganger med å finne noe å strikke(og jeg har jo ingen barnebarn å strikke til heller)..Strikk en kos sommerkjole e.l til Tuva da vel,det er veldig mange nye fine oppskrifter som har kommet nå..og strikkepinnær har du jo nok av..
    Lykke til og klem for en fin lørdag ☼

    SvarSlett
  5. hei.
    hihihi ja det var vel påskekuler alt,
    men fine er de da.
    jeg strikker bare litt pga nakken,
    å akkurat nå holder jeg på med oppvask kluter i bomull, kjøpt det garnet som heter milk og honning fra viking, for det er antibaktriell skal vite,
    å de blir så gode,
    ønsker deg en riktig god helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Jeg har akkurat fått hjelp til å montere en Fanakofte som har ligget ferdig strikket i 6 - seks - år. Litt av et prosjekt for en som aldri har montert før, men med hjelp av en ekspert ble det veldig bra. Så NÅ har jeg kjøpt garn for å starte mormorprosjekt. Fikk ikke lov til det før kofta var ferdig montert skjønner du (av meg selv). Klem og fortsatt god helg fra Heidi

    SvarSlett
  7. Takker for tips! Strikkepinnene er ennå i dvale - men blir nok tatt i bruk om ikke så lenge. Abstinensene er ikke kraftige nok enda!
    Heidi: Jeg er mektig imponert! Fanakofte!!! Gosh!

    Klem til alle fra Inger

    SvarSlett