fredag 4. mars 2011

Overtro

Jeg er stadig i diskusjon med meg selv om jeg er overtroisk eller ikke. Noen ganger er jeg, andre er jeg ikke. 

Mannen i hus drar meg vekk fra alle kumlokk. De er visst ikke bra å gå på. Det tenker jeg ikke på når jeg går alene. Jeg bryr meg heller ikke svarte katter over veien. Noen spytter og gjør mange rare ting når de ser en svart katt. Edderkopper derimot betyr lykke. Det har jeg lært av min mor. Så de bærer jeg pent ut hvis de er innomhus.

Men i går lurte jeg. Når man kjører forbi en bensinstasjon og prisen på diesel viser 13.41 og klokka samtidig er 13.41 i bilen – er det et tegn tro??
Eller er det bare tegn på at diesel er innmari dyrt på en torsdag?

Om dere er overtroiske eller ikke.. ha en go' hælj! 

5 kommentarer:

  1. Jeg er åpen for det meste og tror det er mye som ikke kan forklares, og prisen på diesel er blant de tingene:O)...kjør forbi litt tidligere på dagen, sier jeg:O)
    klemmings;)

    SvarSlett
  2. Hællæ...
    Jeg er litt overtroisk se,Inger...
    Må spytte tre ganger når en katt går over veien og noen småting til..hihi..
    Hadde jeg opplevd det sammentreffet med 13.41,så hadde jeg nok banka i dashbordet eller spytta 3 ganger(litt dumt inne i bilen kanskje)men,men..må du så må du...
    God fredag og klem:)

    SvarSlett
  3. He he, så herlig!
    Jepp, litt overtroisk skal man da være. Men å spytte i bilen betyr ulykke, bare så dere vet det :-)
    Velkommen som følger :-), jeg hiver meg på her jeg!
    Klem fra LIV

    SvarSlett
  4. Så hvis man dreper edderkoppene så betyr det ulykke?

    SvarSlett
  5. Emilie: Sikkert ikke... men jeg gjør det ikke! Men fortsett å drepe dem hvis du gjør, det skjer sikkert ikke no' :)

    SvarSlett