mandag 7. mars 2011

Hermekylling


Hermegåsa sa vi før, da noen herma etter noen andre. Alle har vel herma etter noe eller noen en eller annen gang?

I går var det min tur til å herme. Jeg har nemlig herma etter påskekula jeg fant avbilda. Jo da – jeg greide ikke å la strikkepinnene ligge allikevel. Og det er nå en gang sånn, at det første som faller ned i hodet, ja det må prøves ut.

Jeg trodde jo jeg skulle oppfinne påskekuler. Etter inspirasjon fra Arne og Carlos sine julekuler. Men etter en googling fant jeg jo (som tidligere nevnt) dette bildet:



Det betydde at de allerede var funnet opp. Jeg ble skikkelig deppa. I noen minutter.

Jeg gikk nemlig i går og henta både pinner og garn (ja det er ikke bare pinner jeg har i hopetall, jeg har også garn så det holder),  og så satt jeg meg ned og tegna mønster etter det bildet. Etter beste evne selvfølgelig.

Kula ble sånn:



Jeg ser jo at den ligner litt.  Men etter å ha lest hva som står i Julekuleboka ble jeg litt nervøs.

Utnyttelse i strid med lov eller avtale kan medføre erstatningsansvar og inndragning, og kan straffes med bøter eller fengsel.

Gurimalla! Hvis det er Arne og Carlos som virkelig står bak mønsteret på denne kyllingkula, og jeg har kopiert den, kan de da komme og ta den tro? Og jeg blir satt i fengsel? 
Jeg sier bare: Hysj altså – ikke nevn dette for noen!

Så kommer spørsmålet:  Hvorfor i all verden skal jeg ha den påskekula?  Ja det lurær jeg på også.  Jeg er nemlig ikke enig med meg sjøl om jeg trenger den eller ikke. Men nå har jeg i hvertfall lagd en! Og kanskje jeg lager meg egne mønstre og det blir noen til? Hvem vet? Inte jag.

Ha en fin mandag! Dagen i dag her jeg bor er snart 5 timer lengre enn ved vinter☼verv!

2 kommentarer:

  1. Ja du skal se den flotte påskekula di blir inndratt!!!
    Flink har du vært!!
    Du får ordne deg et hjørne i stua med påskekuler hengende, et hermehjørne:O)
    Kos deg resten av dagen,klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hællæ...
    Hællemin som du hermær i dag æ Inger...
    Flott påskekule du har strikka forresten,finære enn orginalen jo..men ulovlig blir det vel bare hvis du distribuerer den videre..
    Du får ihvertfall ikke noe bot av meg,fordi om du kopierte sangen "min"hihi.Men jeg må nok kalle deg "Hermegåsa"..
    Klem fra meg:)

    SvarSlett