onsdag 28. mai 2014

...den skal tidlig krøkes....

... den som god 
Gamlebyen-elsker skal bli!


Jeg har sagt det før.
Jeg blir aldri lei Gamlebyen.
Ikke mormorungen heller.

Nå er det farmorungen 
sin tur til å bli kjent med
Gamlebyen:

Litt vanskelig å gå på 
brostein enda med disse små føtter.

Men å kikke i butikkvinduer 
på alt som glitrer er topp!

En stolt farmortrilletur 
ned til han 
Fredrik 
på torget 
var en ny, dumpete opplevelse i vogna...

Hønehilsing er obligatorisk!



Og farmora observerte at en 
avblomstret løvetann fungerer bra 
som spurvemat!

Nok en fin Gamlebyendag






16 kommentarer:

  1. Herlig Gamlebyen-tur med sjarmerende følge!

    Klem, Kari

    SvarSlett
  2. Nuttemoi for noen føtter.
    Ut på tur, må til og Gamlebyen er jo bare flott, sa denne mromoren til morfarmoren og la ved en turklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ho er så nydelig kan du tro :) Gamlebyen - ingen over, ingen ved siden sier jeg, sa denne mormorfarmora til mormoren og la ved en mandagsklem :)

      Slett
  3. Det hørtes idyllisk ut. Jeg fikk med meg programmet om plankebyen, som gik på NRK2 i går. Jeg har, som jeg har fortalt deg før, vært i Fredrikstad for mange år siden. Det er en by som jeg har lyst å besøke igjen.

    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Idyllisk er en flott betegnelse på Gamlebyen, Cecilie - velkommen tilbake og si fra hvis du kommer på disse kanter!

      Slett
  4. Så koselig ;) Og flott tur. Viktig å komme seg ut op tur, hvertfall i så herlig vær me har nå. Og med det selskapet du har, såg det kjempe koselig ut !
    Nyt god været ;)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var en flott tur! Godværet nytes - klem til deg :)

      Slett
  5. Det høyrest så spennande ut og gå Gamlebyen. Eg trur eg må dit ein gong. Du såg vel invitasjonen til guiding og kaffistund ilag med deg...?
    Det hadde vore kjekt ja.
    Kos deg med farmorungen som samlar på nye erfaringar.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja bare si fra Anne-Mari, så treffes vi her med felles kjente :)
      Klem til deg!

      Slett
  6. Må få tatt meg en tur til Gamlebyen snart - lenge siden jeg har vært der.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det må du Pia - du kommer til å elske forretningene der, her er det mye fint i både barne- og dameklær, for ikke å snakke om sko og alt annet! Bare kom!

      Slett
  7. Jo, gamlebyen i Fredrikstad er vi glad i!
    Herlig å være bestemor.
    Jeg blir dessverre smittet av det de små har med seg av sykdom fra barnehage og skole, det slår ikke feil. Først var minstemann syk og Besta trådte til, så ble storesøster syk og Besta trådte til. Nå er det Besta som er svett, svett, svett og slapp, slpapp, slapp :( Heldigvis stiller mannen opp og reparerer bloggen som jeg uforvarende hadde kommet til å slette!

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi - god bedring til både deg og bloggen :)

      Slett
  8. Det er dette vi bestemødre har som en av våre oppgaver overfor kommende slekter - å la de få kulturhistoria inn med tåteflaska :)

    SvarSlett