onsdag 17. oktober 2012

En prestekrages siste dager.....

Det høres ut som en boktittel.
Eller en filmtittel.
Det er ikke det.

Jeg har bestemt meg for å følge 
slutten av denne prestekragens liv...

Uke for uke. 
Onsdag for onsdag.

10 oktober 2012:


17. oktober 2012:

(Fotografen glemte å stille inn kameraet på macrofunksjon, 
så her ble det mer fokus på bakgrunnen. Jaja.)

Det er den samme prestekragen. 
Noen skal/skal ikke-blader fattigere, 
men den har ikke gitt opp.

Fortsettelse følger
neste onsdag til samme tid...



20 kommentarer:

  1. Her øyner jeg en viss utvikling..og kanskje ikke til det bedre:))
    Ha ei flott uke videre, kem fra mæ:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Men den dør ikke på ordentlig vet du, kommer tilbake til neste år :) Nytt liv av daue gror som det står i sangen :)
      Klem klem!

      Slett
  2. Vi har også noen slike i hagen og dessverre går det bare nedover nå.....men som du sier, til neste år kommer de frem igjen så staute og flotte....

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er bra! Denne står i en grøftekant utenfor der jeg trimmer vanngymp hver onsdag, ca. halvannen mil fra her jeg bor :)

      Slett
  3. Okidoki.
    Blir spennende å se hvor lenge den holder.
    sa denne mormoren til en annen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - jeg ser den igjen i grøftekanten utenfor badebassenget neste onsdag, håper jeg :)
      sa denne litt smårare mormora til en annen ;)

      Slett
  4. Spenningen er til å ta å føle på!! Venter i spenning på fortsettelsen :)
    KLÆM

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg regna med at alle ville synes dette ble en skikkelig thriller.... ;) Jeg undrer noen ganger over meg sjøl. Erre mulig å få så mye rart for seg? Jaja - det kan jo bli artig for framtidige generasjoner å lese. Det blir jo bloggbøker av dette må vite :)

      Slett
  5. Så morsomt! Tenkte faktisk nesten likt her om dagen, men med motsatt vinkling: om jeg skulle knipse knoppene på pelargonien min og følge med mens de åpner seg og lager høstens siste blomst :)

    SvarSlett
  6. Er det ei staude som du får tilbake neste år ?
    Eg har berre prestekragar som eg kjøper inn kvar vår, kanskje
    eg skulle la dei stå ???

    SvarSlett
    Svar
    1. Den står ensom i en grøftekant utenfor der jeg trimmer i vann hver onsdag. Den er vill, fri og frank og ikke min :)

      Slett
    2. Trimmar du i vatn ??? Badar med andre ord ?
      Eg gir meg over....
      Spreka !!!

      Slett
    3. haha - ja Anne Mari - vanngymping. En gang i uka. I ekstra varmt vann! Takk for at du kaller meg sprek altså! Det var å ta i, men jeg tar det til meg!

      Slett
    4. Uansett blir ein sprek av å symje, så eg tek ikkje tilbake ordet !!
      Men eg såg for meg isbading i eit vatn i skogen...hihi.

      Slett
    5. haha - isbading og meg = ikke sant :) Jeg må ha over 20 grader i vannet, helst over 22 ;) Men takk for at du trodde på det!

      Slett
  7. Sommeren går ubønnhørlig mot slutt..Fin blomst ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg lurer på om den er der til onsdag... nå har det regna i bøtter og spann, så det er vel ikke mye igjen. Blir spennende :)

      Slett
  8. For et spennende prosjekt! Gleder meg til å se! Lenge siden jeg har tittet innom her nå. Dagene går så i ett, og bloggingen blir så nedprioritert :-/
    Hils så mye tilbake! Han er stadig i tankene mine, og det er godt å høre at ikke jeg er glemt heller. Så det er han som er 010? Da er det han som er tilbake på Rema også da? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt her og litt der, noen ganger på, noen ganger av. Sånn er det i den bransjen ;)

      Slett