mandag 25. juni 2012

Genial oppfinnelse...

Hos Enklere Liv kan man kjøpe denne:

Parker perfekt hver gang du kjører inn i garasjen med dette stopp-lyset. 
Når støtfangeren din treffer den fleksible fiberglass-stolpen blinker det kraftige røde lyset slik at du vet at du skal stoppe.
Parkeringsvakten hindrer at du treffer vegger eller andre ting i garasjen. 
Den er 1,3 m høy og kommer med batterier.

Hallo!!
Unnskyld meg, Enklere Liv. 
Men vi har faktisk en enklere løsning:

   
Golfball.
Nei - ingen i huset spiller golf.

Opphengt i et tau i garasjen.
Når jeg kommer i full fart, jeg mener i passe fart,
 inn i garasjen med bilen, 
så stopper jeg når denne treffer frontruta.

Genialt.

I hvert fall når ikke vinduspusserne går for full fart.....

25 kommentarer:

  1. Haha fantastisk! Ja den der har jeg ledd av mange ganger. Vi snakker style ala MacGyver! Men den er jo praktisk, det skal dere ha!

    SvarSlett
  2. Koster ikke mye heller, den siste varianten :-)
    Sa en mormor til en annen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, innmari billig :)
      sa en mormor til en annen :)

      Slett
  3. Hmmm, mye som finnes der ute...
    Ha en fin sommer:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mye som finnes - mye man kan mekke sjøl ;) Jeg skal ikke ta æren for sistnevnte oppfinnelse, den får mannen i hus ta kreditt for!
      Fin sommer ønskes tilbake :)

      Slett
  4. Svar
    1. Ja - bedre enn Enklere Liv sin variant syns nå jeg :)

      Slett
  5. Haa, DEN idèen var GOD !!
    Tusen takk !

    Tysdagsklem herifrå :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den er slett ikke dum! Men litt leven hvis man (les jeg) ikke slår av vinduspusserne, som sagt, hihi... Da går det unna...

      Slett
  6. Haha! Vi har dump i grusen inne i garasjen, og du kjenner når forhjula er perfekt parkert!

    SvarSlett
  7. Ja men hvis du rygger inn i garasjen da ?
    Klem fra Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gjør jeg aldri Heidi! Det får andre ta seg av ;) Men da piper det vettu... når jeg nærmer meg no. Og er det piping ustoppelig er det like før det smeller!
      Klem til deg!

      Slett
  8. Hehe...denne var supersmart da! ;)
    Må huske når vi får garasje....

    SvarSlett
  9. PS: jeg klipper meg oftere altså hehe...,
    men gjør det billigere i Moss.
    Alt er bedre i Østfold, vet du ;)

    SvarSlett
  10. Hihi! Jeg ser når sykkelen foran beveger seg litt. Ahem... Ingen parkeringens mester.

    SvarSlett
  11. Bolden er da både smartere og billigere end dimsen fra Enklere Liv :-) Dimsen er faktisk så dum, at den næsten er en selvmodsigelse i forhold til butikkens navn ...

    SvarSlett
  12. Genial oppfinnelse. Kanskje enda tryggere med en myk ball?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei den blir for lett og kan svinge seg når porten åpner og det blåser, haha! Gjennomtenkt løsning fra Petter Smart :)

      Slett
  13. Hahaha veldig bra løsning! Men, hva hvis noen har glemt noe på gulvet i garasjen da?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke lov å glemme noe på gulvet i denne garasje ;) Og jeg ser jo litt på gulvet når jeg kjører inn også.... tror jeg, haha!

      Slett
  14. hehehe, herlig.
    min far har et skap. Innerst i garasjen.. når skapet vipper, og skapdøra går opp..da har man kjørt for langt. Takk og lov er det sjelden jeg kjører inn bilen hans. :-D

    SvarSlett