torsdag 5. januar 2012

Varme hender...

Det varmer i hjertet når jeg ser at 
mitt strikkeprosjekt ble vellykka 
og mottatt med ekte glede ♥

Etter en del prototyper ble dette resultatet:
(Det ble ikke brukt så mye restegarn allikevel. 
Garnhuset i Fredrikstad sponsa masse nytt garn!)


17 par = (erlik)- pulsvanter.
De ble brukt i julekalenderen 
til selgere av =Østfold. 
Magasiner som selges av
rusavhengige og vanskeligstilte.

I dag tok jeg bilder av varme hender 
og jeg fikk varme klemmer 
av varme og gode mennesker.


Jeg ønsker dem alle et bedre 2012.
Og jeg håper du kjøper 
et magasin
når du treffer
på en =selger.
Du aner ikke hvor mye du kan
forandre dagen til et
menneske som sliter...

11 kommentarer:

  1. Flott tiltak! Vi har lignende selgere her ogsa og jeg passer pa a kjope nar jeg ser dem. Alltid sa hyggelig a se hvor glade de blir nar man kjoper.

    SvarSlett
  2. Supert! :-) Snille gode mormor Inger. :-)

    SvarSlett
  3. Flott tiltak! :-) Det er så fint å lese om,pg se at noen bryr seg!

    SvarSlett
  4. Flott tiltak og flotte pulser! Unner virkelig disse et godt nytt år, og bladet er topp!

    SvarSlett
  5. I mitt område heter bladet Asfalt som selges av rusavhengige og det er et flott tiltak at de både har en liten salgsjobb og tjener penger. Som barn var det garantert ikke sånn de så for seg at livet skulle bli.

    SvarSlett
  6. Fru Tunheim: Nei - livet kan bli tøft når man velger noen feil veier underveis. Og livet kan noen ganger være sånn at de ikke har hatt andre valg...Det er evig slit og jag etter stoff og penger når de har blitt avhengige av rus. Ingen vil ha det sånn. Mange prøver om og om igjen å komme ut av det. Noen lykkes heldigvis. Men verdighet og rakere rygg får de når de jobber og slipper å tigge. Og folk i gata ser på dem og snakker med dem. De går ikke omveier lenger. Så ja - flott tiltak! Og flott magasin!

    SvarSlett
  7. Kor herleg du er mormor godhjerta :)
    Ditta var eit fantastisk flott tiltak !
    Du har nok gleda og varma mange på denne måten.

    Eg kjøper alltid =Oslo når eg er der. Eit flott magasin ja. Og så bra at dei som sel det får auka sjølkjensla og blir sett som menneske !

    God og varm klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Så tøffe, flott med det oransje innslaget. Flott tiltak til et flott tiltak.
    Klem!

    SvarSlett
  9. Flinke du. Mine strikkegreier må nok hvile en dag eller to. Pinner og fingre er en dårlig kombinasjon for tiden.
    Ha en deilig dag.

    SvarSlett
  10. Hej Inger.
    Flot - respekt.
    Du gør en forskel.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  11. Hællæ...
    Flinke gode Inger.Så flotte pulsvantene ble da.
    Kjøper magasinet hver gang jeg også.
    Varm klem fra ☼veig♥

    SvarSlett