søndag 15. januar 2012

Per Spelmann

♫♪♫ han hadde ei einaste ku♪♫

Ja sånn begynte det.

Ordet fanger sa vi før.
Det gjelder nå også.
Ord som er sagt blir vanskelig å ta tilbake.

En uttallelse fra siste utdeling på 
Spelemannsprisen i går ble det oppstyr av.
Forståelig nok.
Det var dumt sagt.
Store oppslag i VG og Dagbladet.

Jeg var enig.
Men da jeg så hva den fornærmede 
svarte tilbake, 
så gikk alt i null.

Nei - det er ikke lett å slette ord man har sagt verbalt. 
Da er det bedre med viskelær, 
rettetast, backspace og delete-knapp.

God søndag med overveide ord :)

11 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke hva som ble sagt i denne berømmelige uttalelsen og heller ikke i tilsvaret, egentlig så har det blitt så mye gravalvor og "ikke si slik" og noen som blir fornærmet at jeg orker ikke.
    Men det får stå for alle parters regning. Prøver å være litt veloverveid, men du verden så ofte man feiler.

    Ha en fin søndag :-)

    SvarSlett
  2. Det var ein upassende kommentar frå begge parter!
    Men, du, er det ein feil i overskrifta di? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - ja det er det! Makan... skal rettes opp umiddelbart ;)

      Slett
  3. Dette fikk jeg med meg, og det var ikke akkurat riktig ord på riktig sted, nei.
    Nydelige dukke du har laget til mormorugen!!
    Her dro mine ut av huset nettopp, og sannelig blir det stille etter 5 dager med det meste:O)
    Nyt søndagen videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Vi var på fest i går og fikk ikke med oss sendinga, men etter få minutter online i dag har jeg allerede fått med meg via blogger hva som hendte. Tydelig at dette opprører. Og tilsvaret var jo rimelig umodent, ja.

    SvarSlett
  5. Dumt og umodent begge deler, og synd at det skal skjemme et ellers flott show.

    SvarSlett
  6. Så koselig med kommentar og enda koseligere at du vil Amanda-strikke. Det er morsomt å kunne hjelpe noen andre innimellom:)

    Ønsker deg ei god uke.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er morsomt! Og jeg har haugevis med restegarn, i mykeste ull ♥
      God uke ønskes tilbake!

      Slett
  7. Har ikke satt meg helt inn i dette,
    men forstår at det fenger..?

    Jaja..

    SvarSlett
    Svar
    1. Fenger for noen, men som sagt - ute av øyet, ute av sinn for meg. Nullstilt. Punktum. Ferri ;)

      Slett
  8. Har lest om episoden pa internett og det er jo sa dumt. Av dem begge. Sukk. Men nar alt det na er sagt og lagt bak oss, sa ma det da vaere storre ting i verden som kan fenge avisene na... kanskje?

    SvarSlett