mandag 9. januar 2012

På blå resept...


Det er kjekt med blå resepter.
Eller kjekt og kjekt; det beste er jo å være uten resepter.
Men må man så må man.
Jeg har en del blå.
Det blir frikort av sånt.
Ikke at det er noe å hige etter. 
Men må man så må man.
Like før nyttår er det smart å ta med 
alle de blå reseptene til apotek.
Da kan man nemlig hamstre medisiner.
Hamstring er heller ikke noe å hige etter.
Men må man så må man.

Jeg har registrert at de blå reseptene ikke er blå lenger.
De er hvite.
Men de kalles blå.

Jeg skal i løpet av ca. en måned skrive ut 
min egen blå resept.

Den inneholder:
1 flyreise tur/retur
8 dager i ett-roms leilighet 
med balkong 
og utsikt
Mat på fly begge veier
Buss til og fra hotell
Selskap av mann i hus pluss 4 gode venner
Venner skal ha sitt eget rom.
Man trenger ikke brodder og man trenger ikke lue.
Man trenger ikke votter heller.

Man får ikke frikort av det, men som sagt: 
Frikort er ikke noe å hige etter.

12 kommentarer:

  1. Enig: Frikort er ikke noe å hige etter..men en vidunderlig ordning når det først er så galt!

    Tror nok du får en fantastisk tur. Deilig å ha noe å glede seg til :-)

    Ha fin dag :-)

    SvarSlett
  2. He, he! Så flott med eigen resept ut i det blå! Eller til blå himmel og blå sjø...?;-)

    SvarSlett
  3. Bente: Ja fantastisk ordning! Heldige vi som bor i dette land!
    Shy B: Er nok blått både himmel og hav håper jeg :)

    SvarSlett
  4. Den beste resepten er nok den du har bestilt på egen hånd..men de andre er jo en nødvendighet også, vil jeg tro;)
    Jeg skal selv til broddefritt land i mars, og bare det å glede seg, er god medisin:O)
    Kos dæ i kveld, klemmer fra mæ;)

    SvarSlett
  5. Blå resepter er nødvendig og hvite.
    Din blå er nok den beste nå.
    Ha en fin blå tur. Uten lue og kalde neser.

    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  6. Veldig bra den blåresepten du har skreve ut sjøl. Kanskje burde slike også telje for frikort.
    Eg har begynt samlinga til frikort idag. Lungebetennelse :(

    Ha ein fin kveld !

    Eg skal finne senga igjen, men måtte ha ein titt i bloggverden ;)

    klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Et nødvendig onde, men den blå resepten du har skrevet ut til deg selv er av den beste sorten :))
    Klæm

    SvarSlett
  8. Ja det er merkelig hvordan uttrykk blir hengende, blåresept er ikke blå lenger, men ordet er fortsatt i bruk.

    Din egenmekka resept hørtes spenstig ut.

    SvarSlett
  9. Hej Inger.
    Dejligt at kunne skive en "recept" ud til sig selv - med det man har brug for.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  10. Ja hælle måne, hva man MÅ
    men for en tur å tenke på!
    Og resepten har jeg lånt! Det skulle bare mangle Å !
    MÅ man så MÅ man!
    Fortsatt god kveld Mormora :))

    Klem fra Irene

    SvarSlett
  11. Virker som en av de beste blå resepter. :-) De er kjekke å ha når man trenger dem da, de andre blå (hvite) også.

    ha en strålende tur.

    SvarSlett