mandag 2. januar 2012

Nyttårsønsker....


Det er januar og det nærmer seg snart 
1-års dagen for mitt første blogginnlegg.
Jeg ante ikke hva slags blogger jeg skulle bli.
Eller om det ble med det ene innlegget.
Jeg måtte bare prøve.
Antagelig for at jeg var nysgjerrig på bloggverdenen.

Jeg angrer ikke.
I min spede ungdom (herlig uttrykk),
hadde jeg mange brevvenner.
Brevvenner som jeg aldri så.
Vi svarte på annonser i ukeblader, 
og det var alltid spennende med brev i postkassa.

Blogging er jo noe lignende.
Jeg har fått mange nye bloggvenner.
Takk og takk til alle!

Det har blitt mye ironi og fjas i løpet av 2011 på min blogg. 
Litt seriøst innimellom må til.

For noen år siden var jeg alvorlig syk.
Jeg lå på Rikshospitalet og hørte på radioen.
Temaet var: Hva er lykke?

Det kom mange svar.
Jeg husker noen:
Å være forelska..
Å ta den første utepils på våren..
Å ha god økonomi..
Å kunne reise.
Å kunne være sammen med venner..

Men det uteble ett som jeg syntes var det viktigste.
Selv om jeg i min ungdom himla med øya 
da de "gamle" nevnte det.
Svaret jeg venta på var: 

God helse.

Måtte 2012 bli et friskt år - for alle ♥
Og Marit Larsen, med Erik Byes vakre ord, 
får siste ordet på januars første mandag:

http://www.youtube.com/watch?v=yFr-IJikcj0&feature=related

(ja jeg vet - jeg greier ikke annen linking enn dette... fåkke hjælpe!)

14 kommentarer:

  1. God helse og behagelig økonomi er nok en gode kilder til et godt liv ja......

    SvarSlett
  2. Et godt nyttår og god helse ønskes deg :-)
    Håper du har hatt en finfin feiring av både jul og nyttår!
    Klemmer fra Busteliten og meg

    SvarSlett
  3. God helse er nok en ting man ikke setter pris på før man ikke har det lenger. Man tar det som en selvfølge når alt går greit.
    Gleder meg til 2012 sammen med deg :)
    Klæm

    SvarSlett
  4. Man har lett for å ta god helse for gitt, så lenge man er frisk. Men man husker det, den dagen man er syk. God helse ligger i bunnen for et godt liv.
    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  5. Enig med deg. Helse er viktig, men jeg synes du glemmer en viktig lykkefaktor, nemlig mormorunger.
    Klem!

    SvarSlett
  6. Så klart er mormorunger lykke ♥ Helsebringende lykke ♥ Er man ikke i form så blir man det jamen med en mormorunge!

    SvarSlett
  7. jepp...
    Mormor, takk for alle koselige hilsner i 2011, det varmet!
    Godt nytt år, gleder meg til å følge deg videre! Klem

    SvarSlett
  8. Ja, det har du jammen rett i.. vi blir noen slags brevvenner, men informasjonen går så mye fortere. :) Ønsker deg og dine et nytt år med god helse! :-)

    SvarSlett
  9. Jeg er såå enig!! Helsa er det viktigste, og har man vært syk, så vet man å verdsette ei god helse. Satt nettopp og snakket om å få rørt meg mer, for det er mi helse avhengig av, men jeg utsetter det stadig og gremmes enormt..
    Nyt alle gode dager, og æ trives sånn med din bloggestil:O)
    Klem fra mæ;)

    SvarSlett
  10. Jeg skriver under på nyttårsønsket ditt og sender det tilbake til deg! Godt, nytt, helsebringende år ønskes deg!
    Og takk for mange fine, morsomme, tøysete og alvorlige blogginnlegg i året som gikk. Måtte det komme mange flere i året som nettopp har kommet til oss!

    SvarSlett
  11. Er så einige med deg !
    Ynskjer kvarandre eit helsebringande år !

    SvarSlett
  12. Vi snakket faktisk om fotobøker på jobben i dag. Jeg tror at kvalitetsmessig er de ganske like. men vi var enige om at Japanfoto har et greit system hvor du henter bildene direkte opp fra egen PC. Mens på FotoKnudsen må du først laste opp alle bildene du skal bruke og opprette eget album der først.

    Å lage fotobok er veldig enkelt og det blir virkelig imponerende.

    Her i huset lager jeg gammeldagse album der jeg kan lime inn andre ting også som billetter, invitasjoner osv. Det blir 3-4 hvert år.

    SvarSlett
  13. Åshild: Takk takk! Jeg har vært på FotoKnudsen. Derfor jeg antagelig ga opp! Det tok for lang tid. Jeg skal sjekke opp Japanfoto :)

    SvarSlett
  14. Hej Inger.
    Jeg vil sige tak for dit blogvenklab i 2011 - er rigtig glad for at jeg "fandt" dig.
    At skrive blog er som du skriver næsten som at have pennevenner - min første penneveninde var fra Larvik i Norge.
    Ønsker dig en god tirsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett