fredag 13. januar 2012

Millioner og milliarder...

Ja nå snakker jeg ikke om innlegg fra i går, 
hvor jeg lurte på å selge gullet mitt.
Jeg beholder det på meg.

Men jeg er litt begeistra for tall. 
I hvertfall når det snakkes om millioner og milliarder. 
For det er så svære tall.

Jeg leser i avisa i dag at vi har brukt 
48,6 milliarder kroner 
på julegaver.

 (altså innmari mange av disse her)

I Oslo brukte de mest.
I Hedmark og Østfold minst.
Da har jeg ihvertfall brukt minst. 
For det gjelder vel ikke dem som kommer fra Oslo?

Har du forresten tenkt på 
hvor stor forskjell det er
på 1 million og 1 millard?

Hvis du får utdelt 1 million kroner og får lov å bruke de opp 
på bare deg selv i løpet av 1 år. 
Hvor mye blir det pr. dag?
Svar: ca. totusensjuhundreogførti kroner. 
Bare på deg selv! 

Men hvis du får utdelt 1 milliard, 
kan du da tenke deg hvor mye du kan bruke 
pr. dag bare på deg selv?? 


Svar: ca. tomillionersjuhundreogførtitusen kroner.
Bare på deg selv!

Det var en som spurte meg om dette 
for mange år siden, 
og jeg innrømmer at jeg 
der og da fikk en a-ha-opplevelse.
Godt det ikke blir utdelt sånne summer 
til daglig personlig bruk!
Når skulle jeg da fått tid til blogging??

10 kommentarer:

  1. Jammen godt me ikkje har så mykje pengar.

    Trur ikkje dei er så mykje lukkelegare dei som har ubegrensa å ta av.

    Ein kan ikkje ete seg meir enn mett !

    Ha ein fin fredag frå det forblåste vestlandet.

    SvarSlett
  2. Hadde blitt lite blogging om du ikke gikk inn for fortløpende fotoblogg av innkjøpene (du kunne ansette en til jobben).
    Huttiheita så mye penger.

    Ha en fin fredag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Huttiheita ja - godt det aldri blir aktuelt!

      Slett
  3. Jeg tror ikke jeg ville ha levd livet mitt så mye anderledes om jeg hadde millions å ta av....

    Ha en nydelig weekend

    SvarSlett
  4. Helt utrolige summer;) Min far sa alltid den gang lottogevinstene lå rundt millionen: " dette er nok til å ødelegge flere generasjoner."..det gjelder vel med de summene også;O)
    ....men noen få kroner ekstra skulle jeg bevilget meg tid til:O)
    Ha en fin fredag!! klemmings;)

    SvarSlett
  5. njaa..hadde ikke akkurat sagt nei til litt ekstra jeg da;) (kommunalansatt vet du..sukk)
    men for mye penger har ingen godt av! Det er helt sikkert!
    God helg kule mormor:)

    SvarSlett
  6. Ja du mormor, vi er sparsommelige vi. Du og jeg. :-) Og våre samfylkinger. :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Elin - der harru vårs som døm sier her i Østfold :)

      Slett
  7. Skal tro hva disse Hollywoodfruene har i "dagslønn" jeg? Skal man se på dem så tror jeg ikke de har det noe bedre enn oss andre som ikke har riktig så mange kroner ;)
    Klæm

    SvarSlett