mandag 16. januar 2012

Å forandre på bloggens utseende...


... burde jeg jo greid.
Jeg liker å finne ut av ting i dataverdenen.
Syns andre har så fint utseende på sin blogg.
Nå nærmer jeg meg ett-års dag og tenkte:

NÅ skal jeg jamentemæ overraske dem!

Men nei... Det blir dårlig med nytt her.
Prøvde å legge til mest populære innlegg.
Tror jeg greide det, men for 
å finne dem må du scrolle til du får krampe.

Prøvde å legge til etiketter.
Klarte ikke det heller.
Og så, midt inne i redigeringsgreiene, står dette:

Lorem ipsum vim ut utroque mandamus 
intellegebat, 
ut eam omittam ancillae sadipscing, 
per et eius soluta veritus.

Hæh?
Bør jeg bli fornærma?

Betyr det noe med madammens intelligent?
Har ho omatt og omatt vært sadistisk med anklene?
Eller spiser ho bare vitaminer, 
soluta veritus???

Jeg gir opp...
eller ber om litt forklaring fra dere som kan dette -
med teskjeer, tusen takk

27 kommentarer:

  1. Du kan legge etikettene i skyformat eller enkel liste øverst til høyre her. Det samme med mest populære innlegg. De mest populære kan du også velge antall du vil vise. Om man må scrolle litt for å finne bloggerollen er ikke så farlig. Det italienske/latinske teksten eller hva det er kan jeg ikke gjøre noe med uten å gå inn med ditt passord og se på innstillingene.

    SvarSlett
    Svar
    1. hmmm.... takk for svar! Jeg skal forske litt til. Har nå faktisk forska litt på den teksten, og den betyr ingen ting, hihi... Det er bare eksempler på hvordan det blir når man skriver. Blanding av latinske ord, helt uten mål og mening! Takk og klem!

      Slett
    2. Godt det ikke var verre :)

      Slett
    3. Og når det gjelder begge de to tingene, det er mulig å velge hvordan de skal se ut. Å plassere de skulle være enkelt. Det bare virker litt plundrete til å begynne med.

      Slett
  2. Det der.
    Det er en trylleformel for oss som ikke kan så mye sånt.
    ;)

    (jeg fikser heller ikke etiketter!!!)
    Tror Ege over her må bli min venn.
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Trylleformel var ordet ja! For jeg fant nå ut at det bare er tullesetning :)
      Godt det er flere enn meg som ikke klarer EtIkEtTeR :)
      Takk for lykketil, den trengte jeg!

      Slett
    2. Og jeg som trodde jeg var det allerede ;)

      Slett
  3. Lorem ipsum vim ut utroque mandamus = kjære vakre vene utrolig mormor,

    intellegebat, =intellegent.

    ut eam omittam ancillae sadipscing, = ut med omveltningstanker, ankelvrikking og sadisme.


    per et eius soluta veritus.= per i dag stråler mormorverden..

    (Det står at bloggen din er helt flott som den er.. trur je.. )

    SvarSlett
    Svar
    1. Å du søte lille Elin, du fant jamen meg ut av det :)
      Takker, bukker, neier og svinger meg i dansen og alt det der!

      Slett
  4. Støtter Elin over her. :-)

    Men jeg forstår ikke helt hva du ikke får til, å legge til etiketter på innlegg? Eller ha en oversikt over etikettene? Legg til gadgets under utforming og flytt rundt på "rutene" i den oversikten over layouten. Om du presiserer nærmere, så hjelper jeg gjerne - om jeg kan. Send meg evt. en mail. elisabethsin@live.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja lage etiketter, så det blir litt system lissom! Flytte på rutene ja.... går det an???
      Jeg skal prøve etterhvert og sender mail hvis det blir for gæli ja!
      Tusen takk!!

      Slett
  5. Hæ, sier jeg også! Utrolig morsomt :)

    SvarSlett
  6. Blogger har vært helt umulig i det siste. Forrige dagen ble teksten min automatisk oversatt til persisk eller arabisk.
    Prøv om noen dager igjen. Når jeg klarer det, klarer du det.
    Klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi - så gæli var det ikke her! Det var bare et eksempel langt inne i systemet med den rare setningen.
      Jeg gir meg ikke.
      Klem tilbake :)

      Slett
  7. Ha ha, det er ikke så lett...

    SvarSlett
  8. Ha ha, eg lær, men bør eigentleg ikkje.
    Har same problemet her, prøvd å lage til etiketter....ikkje kul om dei kjem fram på bloggen.
    Prøver å endre på utsjånaden, men er nok analfabet eller noko liknande.

    Flott oversettelse av bare lille elin :) Herleg !!

    Finn du det ut må du gi meg eit vink !

    God kveld !
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. puh... skjønner at jeg ikke er aleine - men bare vent, sammen skal vi nok få det til :)
      Klem klem!

      Slett
  9. Dette klarer du som bare det! De mest populære innleggene kan du få flyttet til sidelinja, og alle "boksene" i sidelinja kan du flytte opp og ned...gå på utforming av bloggen..
    Artig lell:O))..og jeg tør nesten ikke røre min heller lenger, og det er utrolig at jeg t.o.m. har endret html-koder!! ..men hjerter kan jeg ikke lage..
    klemmings;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg driver og ekspreminterer nå ;)
      Hjerter og noter kan jeg!
      Men man må ha "gammelt" tastatur med talltastatur på høyre side. I kombinasjon med Alt-tast kan man skrive mange tegn!
      Eks.:
      Alt+15 = ☼
      Alt+3 = ♥
      Alt + 13 = ♪
      Alt + 14 = ♫

      Slett
    2. Eeeeey! Takk for det tipset, for dette er noe jeg ikke har funne ut av ;)

      Slett
    3. Der kom det:O)..men jeg har jo ikke gammelt tastatur!!

      Slett
    4. Men man kan få kjøpt et lite talltastatur og koble til hos Claes Olson sa ei venninne av meg :)

      Slett
    5. takk for oversikten over disse tegnene. Jeg hadde glemt dem...! Ellers er jeg stolt over at jeg har klart a legge inn slik 'trad'-gjensvar som du ogsa har!

      Slett
  10. Takk for fine kommentarer på hattene Inger.

    Holdt på mye når bloggen var ny,
    men nå er mye persisk for meg å ;)
    Har egentlig litt lyst til å prøve å få til noen kategorier under headeren da. Får se. Som du sier...time will show...and the show will go on uansett :)

    Hei, ja! Et år ja, det har jammen meg bloggen min blitt å.
    Guri, det gikk meg visst hus forbi...hehe..distre serru!

    Frode var forresten ute i Hølen og så på tomt i helga.
    Får se om det blir noe av. Da nærmer vi oss hvertfall Østfold med stormskritt...

    Siw

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er bra her i Østfold :) Selv om jeg måtte flire litt da jeg så på det nye programmet "Brille". Vi kom litt dårlig ut når det gjaldt å være varme mennesker. Men Oslo var jo verst på kalde ;)
      Jeg har nå greid å få til noen favorittinnlegg på høyre siden da. Tok 3 fra de siste 30 døgn! Ikke verst at jeg greide det!
      Grattis med ett år på etterskudd!

      Slett
  11. Hej Inger.
    Hvorfor ændre din blog ?
    Bilmærker ændre man ikke - tænk hvis man ændre logoet for en
    Ford Mustang - eller andet bilmærke.
    Måske siger jeg dette - fordi jeg ikke kan ændre noget på min blog..... ( smiler)
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett