søndag 15. januar 2012

Definitivt slutt på jul....

Da er jula d e f i n i t i v t over.
Juletrefest og gang rundt juletreet 
med alle versa på 
"Nå går vi rundt en enebærbusk" 
er gjennomført. 

Du verden, så mye ordning for å få greie på tøyet. 
5 dager gikk med. 
Lørdag vaska man gølvet. 
Og søndag gikk man til kirken og løp hjem igjen.

Godt julestria nå er over.

Og mormorungen undra seg 
over på hva godteposen fra nissen 
inneholdt av sukker....


Men takk for at gamle tradisjoner
som juletrefester fortsatt finnes!

10 kommentarer:

  1. Godmorgen Inger.
    Julen er forlængst pakket væk .
    Yndig lille barnebarn du har.
    Du kan godt plante din julerose ud i haven.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  2. Det høres nesten litt nostalgisk ut å gå på juletrefest med pose fylt med kakemann og mandarin....

    Så koselig at de finnes enda, juletrefestene. Jeg har mange gode barndomsminner derfra.

    SvarSlett
  3. Søte Tuva. Vi var også på juletrefest igår. Hyggelig tradisjon.
    Klem og ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Og det er da jeg spør: Hvor ble det av julebukkene??

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig! De kom ikke hit i år :(
      Tror det er første gangen på de 30 åra jeg har bodd her. Halloween har tatt over...
      snufs...

      Slett
  5. Jeg er av dem som hiver ut julen tredjedag. Da har jeg fått nok.
    Julebukker kom ikke i år. Tror det er sånn alderspause.
    De som gikk før, har blitt for store og de små får ikke gå alene, de voksne gidder ikke :-)
    Ha en fin dag :-9

    SvarSlett
  6. Så koseleg at juletrefesten er i hevd.

    Her gjekk borneborna og eg rundt det store treet i gymsalen på skulen og song av hjertens lyst, men det var før jul..

    Etter at 9 åringen hadde spelt Maria i julespelet. I kjole sydd av eit gamalt dynetrekk (av farmor)

    Ha ein fin dag !!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi gikk rundt det minste treet jeg har sett ;) Uten lys, men med masse pynt! Var nok et som en av arrangørene hadde hatt i stua si. Tørt og fint :) Men moro lell!
      Godt både julespel og juletrefester finnes enda!

      Fin dag til deg også Anne-Mari!

      Slett
  7. Jeg følger bloggen jevnlig,
    og jeg gir meg enda over:
    Så mye fint du skriver Inger ! ! !
    STOOOR klem fra Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Å du kjære Heidi, så koselig :)
      STOOOOOR klem tilbake, og vi må treffes snart, ja det må vi!

      Slett