fredag 6. januar 2012

Morna....

Ja nå er det definitivt slutt.
Morna til jula.
Trettende dag jul skal jula ut.
Man kan også vente til tyvende, men da skjer dette:


Tyvendedag feide man julen ut av huset med sopelime.  
Man begynte inne i stuen og endte ved døren.  
Det var også lov å gjenta dette hos naboene 
hvis de var for trege med å få julen ut av huset. 
 Det hele ble avsluttet med at man festet og danset hele natten.

Jeg tar ikke sjansen på at naboene skal komme hit og feie og drikke.
Så derfor:

God tur på loftet til:


...disse to som har sunget julesanger så det holder...


...disse som har hatt våkenetter med ungeskrik....


..disse som strikker og strikker og 
niholder på sekken... 
(de er nok mer opptatt av kjærligheten til hverandre ♥)


..disse luringene....

.... som er forkledd tomgods!

Morna - kos dere på loftet. Sees igjen til jul!

13 kommentarer:

  1. Du holdt ut lenge, her forsvant det forrige helg;)
    Her er det tonnevis med snø, så "jule"stemningen får jeg bare ved å se ut av vinduet for tida:)..lyst blir det, om ikke annet;)
    Fredag, en herlig dag!! Nyt den du å;) klemmings;)

    SvarSlett
  2. Morsomt innlegg!
    Ser ut som du har hatt hyggelig selskap i jula :)
    Nå får også min julepynt ferie.

    SvarSlett
  3. kommer alltid ut av tellinga jeg...men trettende er idag altså? flott, nesten ferdig!

    SvarSlett
  4. Hehe, morsomme figurer du har hatt i stua. De koser seg nok på loftet også. Ja i dag skal jula ut her også. Treet har jo dratt sin kos for noen dager siden, men resten er igjen. Det er enten nå, eller å vente helt til 20.dag, og det orker jeg ikke.

    SvarSlett
  5. Nu er'e slut.
    Så du ventet ikke på Knut du heller.
    Godt å bli ferdig med støket.
    Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  6. Tror ikke vi skal satse på naboen her heller, men er skikkelig gærne og venter til dag 14. God helg!

    SvarSlett
  7. Du har mange kjekke gjester i jula, nesten synd å legge dei til lagring.
    Her er også julepynten komen på loftet. Den er koselegast i byrjinga.

    Ynskjer deg ei fin helg !

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Å, søren!
    Neste år venter jeg på at naboene kommer!
    :)

    SvarSlett
  9. Hej Inger.
    Farvel til alle dine søde / sjove nisser.
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett
  10. Jeg har ennå pepperkaker og julebrus igjen, så jeg tror jeg venter til tyvende dag med å få bort julesakene.

    Cecilie

    SvarSlett
  11. huff..her er ikke jula helt ute enda, men er godt i gang. Liker IKKE å rydde bort julepynt!
    For det første så er det tidkrevende, for det andre så blir stua så tom og trist, for det tredje så føler jeg at jeg tok det nettopp frem!

    Men i morgen ryker det dyyyre juletreet vårt.. Og resten..sukk.

    Skjønn skjønn nissefamilie du har, det er AKKURAT slike nisser jeg liker (og jeg er veldig kresen på niseer!) Fortsatt god helg Inger! klem!

    SvarSlett
  12. WB: Ja det er trist synes jeg også... og når det gjelder nissene var dette et lite utvalg hihi ;) Jeg har MANGE - og de er med sjel♥
    Kunne godt hatt jul til februar jeg. Kanskje jeg skal det neste år??
    Klem tilbake!

    SvarSlett