torsdag 26. januar 2012

Mimring om appelsinskrellere...

Det er mye man kan mimre om.
Appelsinskrellere for eksempel.

Min bestevenninne og jeg hadde fått sommerjobb.
På et pakkeri.
Året 1969.
I et utrolig sjuskete lokale.
Med en litt snodig sjef, som var veldig glad i bokkøl 
med en dæsj av coca-cola oppi.
Vi pakka appelsinskrellere.
På akkord.


Jeg scanna bildet. 
Beskjærte det litt.
Her er bestevenninna i full sving.

..og jeg lurær på om jeg er i speilet bak? 
Ikke godt å si, men med litt fantasi 
trur jeg at jeg kan se en ungdom 
med kamera bak der - eller?


Bruker du appelsinskreller?
Jeg husker jeg hadde en haug
med disse grønne.
Rart jeg ikke har tatt vare på dem...

Men bestevenninna og jeg har tatt vare på hverandre 

23 kommentarer:

  1. Morsomt å se igjen.¨Jeg tror jeg har mistet mange av den sorten der.
    Venner fra lang tid tilbake er godt å ha :-)
    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Appalsinskreller er vel kanskje like nyttig som druesaks? Men venner for livet er bra ja :)

      Slett
  2. Jeg har ingen appelsinskreller. Hendene mine fungerer stort sett like bra som noe annet redskap til fruktskrelling.

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig Cecilie! Mye som blir lagt som egentlig er unyttig :)

      Slett
  3. Ja venner for livet er godt å ha:)
    Og appalsinskreller er vel kanskje noe av det som man kan greie seg uten, men var jo populært en periode :)

    SvarSlett
  4. Hællæ Inger.
    Jeg har verken hørt om eller sett appelsinskrellær jeg Inger.Er fra Fredrikstad jeg vet du...Kanskje det var noe jålete Oslogreier.Uansett så må det vel være noe av det mest unyttige som er lagd...hihi.Koslig med barndomsvenner ihvetfall.
    Klem fra ☼veig

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt sikkert jålete Oslo-greier ja!
      Klem tilbake!

      Slett
  5. Jeg tror ike jeg har sett sånne skrellere..men artig å se bilder fra "før i tia" :-)
    Venninner fra barndommen er verdifulle..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja venninner for livet er bra bra ♥
      Og dette var skikkelig "før i tia" ja :) Venninne syns også det var moro å se, for bildet hadde ho aldri sett før faktisk!

      Slett
  6. Herlighet, jeg forstår ikke en gang bildet ???
    Appelsinene skal visstnok nå være på sitt beste nå.
    Jeg presset noen her om dagen, deilig saft !
    Men jeg anbefaler: Ikke se på prislappen !
    Det var dyr juice !
    STOOOR klem fra Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Forstår du ikke bildet??? Det er et utsnitt av hovedbildet. Grønne appelsinskrellere i en eske. Det andre er også et utsnitt og lissom meg i speilet!! Ser du ikke det?? Og vi som har optikerdøtre??? Klikk på det så blir det større...
      Appelsinene er gode nå, de skrelles for hånd her!
      StoooooOOOR klem tilbake!

      Slett
  7. Appelsinskreller??? Dette tror jeg du må fortelle litt mer om :)
    Gratulerer så mye med jubileumet ditt :))
    Klæm

    SvarSlett
    Svar
    1. Den var lang og grønn og en spiss i enden og man dro den nedover appelsinen så det ble båter av skallet...
      Som sagt over her et sted, like nyttig som en druesaks :)
      Klem tilbake!

      Slett
  8. hihi, jeg har en appelsinskreller ala tupperware, og når ikke Krøllemannen skreller appelsinen min for meg er jeg nødt til å bruke den. Fungerer utmerket!

    SvarSlett
  9. Vi hadde gul.. de kom ikke bare i grønt. :-P

    Men hva er den maskina foran venninnen din?

    Så godt dere har tatt vare på hverandre!! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi jobbet på et pakkeri, så det er en sveisemaskin! En appelsinskreller i en pose, så sveisa vi den sammen! Full fart, akkord vettu :)

      Slett
    2. Aha! Syns det var litt rart om dere bare hivde de i esker, seru. :-D Takk for svar.

      Slett
  10. http://bare-lille-meg.blogspot.com/2012/01/ah-liebster-blog.html

    Ta en kikk.. :-)

    SvarSlett
  11. hehe..appelsinskrellere og greier...!
    koselig bilde, og så bra at dere har klart å holde vennskapet etter all den pakkinga og appelsinskrellinga!

    :)

    SvarSlett
  12. Artig å mimre om jobbane i ungdomstida.
    Og viktig at barne-og ungdomsvenner har god kontakt heile livet.
    Det er viktige verdier i kvardagen.


    God laurdagskveld !
    klem

    SvarSlett