onsdag 18. januar 2012

Kjære Dagbladet

Jeg skjønner dere er avhengige av kjøpere.
Jeg MÅ ha Dagbladet hver onsdag.
Fordi jeg er avhengig av 
Rolf Hansens finurlige kryssord.

Men i dag gjorde jeg som jeg ofte har tenkt:
Jeg la forsiden ned da jeg kjøpte det.
Jeg klipte ut kryssordet.
Og kasta resten i papirinnsamlinga.

Forsidene var bedre i 1905:


Til opplysning kan jeg jo nevne 
at jeg ikke har tatt vare på den avisa 
siden 1905.
Så gammel er jeg ikke. 
Dette fant jeg på nettet.

Og har ingen av dere lesere sett forsida, 
så trenger dere ikke undersøke hva det sto.
Det er totalt uinteressant, 
etter min mening da....

19 kommentarer:

  1. hei.
    hihi det var lurt, har ikke sett den, men mange ganger er nok avisene sånn, tenk om de kunne tak i noe positivt ..
    fortelle en hverdags historie hver dag,
    ha en fin kryssord kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Sylvia, og lykke til i England!
      Klem klem

      Slett
  2. Forsiden er nok berre å hoppe over, iallefall sånn vanlegvis.
    Kos deg med kryssord du :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den var som sagt helt uinterressant for meg i dag i hvertfall, takk takk :)

      Slett
  3. Jeg liker også xord, men Hansens oppgave i Dagbladet blir for vanskelig for meg....han har så mange lange oppkonstruerte ord....xord i Vg Helg, det liker jeg. Ellers så er VG og Dagbladet like uinteresante begge to, leser dem veldig sjelden.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vanskelig, men har man blitt hekta så har man ;)
      Syns det er gøy med disse oppkunstruerte lange ordene.
      Man lærer seg etter hvert hvordan Hansen tenker, men sjelden jeg greier alt...

      Slett
  4. Hansen er et must, men jeg holder meg til lørdager...jeg skal jo løse sudoku i Adressa hver dag også:O)
    ..har ikke sett på forsida en gang idag..noe spesielt..eller bare sladder?
    Kos deg videre denne uka, klem fra meg;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nok en ABB-sak... denne gangen om ei som var kjæreste med mannen. Hva er hensikten?
      Har ikke lest som sagt, men kunne ikke unngå å se overskrift og bilde.
      Sudoku var jeg hekta på før, men det har gått over ;)
      Klem tilbake!

      Slett
    2. Tror du hadde likt Wordfeud også jeg:O)))

      Slett
  5. Ditta syns eg var flott gjort.

    Eg veit ikkje kva som var på forsida idag, men gremmer meg ofte når eg ser bunkane ved kassa i butikken.

    Du har nok eit godt haud du Inger som greier å løyse dissa vanskelege kryssorda ☼ ☼


    Lukke til ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Vel... godt haud veit jeg ikke om jeg har, men har løst Hansen-kryssord noen år, og man blir avhengig ;)
      Men sjelden jeg greier alt lenger, og godtar det!
      Fine tegn du legger ved - takk takk ☼ ♥
      Og jeg liker dialekta di, den er flott!!

      Slett
  6. Ikke kjøpe hverken VG eller Dagbladet,
    Nabo ikke kryssordgal, men avisgal så jeg får kryssordene, uten reste,
    Ha og nok et ha til VG og Dagbladet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle hatt en sånn nabo...
      Men selve Magasinet i Dagbladet på lørdag liker jeg. Det leses :)

      Slett
  7. Det er mange år siden jeg begynte, og i førsten ga jeg ofte opp, men så lærte jeg meg litt etter hvert.
    Smart å prøve, det varer i hvertfall lenge ;)

    SvarSlett
  8. hihi, du mormor du mormor. :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. hihi... ja gubben lurte fælt på hvor jeg hadde gjort av avsisa. Jeg måtte jo henvise til papirinnsamlingsdunken. Han himla litt med øya ;)

      Slett
  9. Ja ja..... Du får nå nyte kryssordet da, men jeg tror nok jeg ville brukt avisa som kryssordunderlag ;)
    Klæm

    SvarSlett
  10. Hej Inger.
    Der findes gratis kryds og tværs på nettet.
    Link:
    http://www.lexi.dk/side4.htm
    disse er på dansk - måske der også findes nogle på norsk?
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett