fredag 1. juli 2011

Badedrakt

Etter å ha vært en del ganger på mormorsvømming,  dvs. vanngymping med badedrakt i 35° klorvann, så har noe skjedd med min badedrakt. Den har blitt tynnere i stoffet liksom. Stretchen er på en måte litt vekk. Så i går tenkte jeg: I dag er dagen. Da jeg skal finne meg en ny badedrakt.

De ser jo så lekre ut der de henger på sine små hengere på stativene. Men hva skjer når de kommer på min kropp? 

Jo:
Enten er de:
  • for lange
  • for tighte (uttales akkurat nå teite)
  • for korte
  • for smale

Skjønner ikke noe.

Jeg er vel ikke:

  • for lang
  • for tight (uttales akkurat nå teit)
  • for kort
  • for smal
 ????

Noe må være feil med badedraktene med andre ord!

Det ble ingen ny. Etter å ha prøvd ca. 9 stykker i et lite prøverom, hvor det ikke akkurat var aircondition, så var resultatet svett i luggen. Så svett at solbrillene jeg hadde på hodet i prøverommet avga dugg når jeg tok de på utendørs. Makan!

Får vel bruke den gamle litt slække da. Hvis det skulle bli varmt mener jeg. Og jeg skulle komme i nærheten av en sandstrand i Danmark veldig snart. Oddsen er vel egentlig veldig lav når jeg tenker etter. Men kanskje litt høy hvis man satser på bading.


Kanskje denne fra 1920 kunne passa??
(Bildet funnet på nettet, der er ikke meg...)

Da tar jeg en ukes ferie. Fra bloggen også. 
Hold ut, hold ut! (ja det var mest til meg sjøl)
Ha en flott juliuke alle sammen ☼

12 kommentarer:

  1. Det er direkte sjølpining å prøve badetøy i disse prøverommene, så jeg kjenner følelsen..også den at kropp og drakt ikke hører sammen:O)
    Kos deg masse i ferieuka!!..kanskje finner du ei nudiststrand underveis...de slipper å tenke på dette ihvertfall;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. what?! tar du også ferie nå?? herlighet er det bare JEG som aldri får ferie (dvs om 2 uker)??

    Har du lekt med tanken..
    på om naturisme kunne vært en idè??

    God ferie da,din kjiping!
    klem☺

    SvarSlett
  3. Bare tøyser,du er ingen kjiping.
    Du er jo verdens kuuleste mormor.

    SvarSlett
  4. En ting er hvis man da finner en som passer til slutt, da var det hvertfall ikke all tiden, energien, svetten og tårene bortkastet, noe annet er når man kommer hjem tomhendt..
    Klemmer til deg, og det ER badedraktene det er noe feil med. Noen som ikke skjønner at det ikke bare er å lage en badedrakt større i størrelsen, men at formen på kroppen også forandrer seg en smule, pluss at noen ting rett og slett må holdes på plass!!
    Her i huset har jeg funnet ut at Sparkjøp har de billigste badedraktene, de passer og i tillegg har jeg en sportsbh under, grunnet barn som gjerne skal stå oppå puppestellet og hoppe i vannet. Så gjør det ikke noe om den er litt slaff i strikken etter et år når den kosta 200,-

    Eller så var det jo et godt forslag med den nudiststranda, lurt!

    Lykke til :)

    SvarSlett
  5. Hehe! Det er iallefall noko feil med prøveromma, for små, for varmt, for lytt... Puhh!

    SvarSlett
  6. He he :)
    Du kan jo droppe hele den badedraktgreia?!! Klær er jo stort sett bare i veien uansett ;) Lett tilgang er tingen ;))
    Ha en flott ferietur :))
    Klæm

    SvarSlett
  7. Badetøj eller ej - ha´en rigtig god ferie, og glæd dig til at nyde noget af mit dejlige land DANMARK.
    Ha´en god fredag aften
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  8. heisan,
    ja dette kan jeg skrive under på, hihi.
    fikk kjøpt en fra femilett i år, ser ut som vaffelsøm med dobbelt stoff i en god farsong,
    prøv om du finner det merket,
    eller dem til dorthe skappel(som er knall dyre)som sitter så fint.
    god ferie fra meg til deg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. du er jo så flink å strikke...strikk en! Det gjorde de på 20tallet sa min farmor...
    men ha en god ferie hvertfall!

    SvarSlett
  10. Du var jo heldig som oppdaget at den var slitt da...jeg er litt sløv og kan ofte gå over tia ;)

    Min badedrakt er faktisk lik den på bildet. Er sååå fornøyd med den. Kjøpt på G-sport....for ehhh..7-8 år siden.

    Det værste jeg vet er å prøve klær, og badedrakter 9 stykker...full honnør til deg.

    Kos dæ i Danmark da!
    Ja, jeg skjønner akkurat hva du mener. Er blitt skikkelig bloggavhengig...

    Go sommer! :) Klæm Siw

    SvarSlett
  11. God ferie, med eller uten badedrakt! Du blir savnet her inne, men vi (jeg) skal prøve å holde ut til du kommer igjen.. :-)

    SvarSlett