søndag 31. juli 2011

Søndagslykke ganger tre

Jeg har venta og venta på røde tomater. 
De 3 små plantene jeg kjøpte for lenge siden har vokst seg digre. 
2 av dem er busktomater. De har blitt buskete så det holder. 
Den siste er cherrytomat. Den har blitt innmari lang. 
Alle 3 har massevis av tomater. Men de er grønne. 
Jeg trodde aldri de skulle bli røde. 
Jeg tenkte faktisk: Finnes det grønne tomater, har jeg kjøpt feil?

Grønn busktomat


Grønne cherrytomater....

Men se her æ:

Dem blir røde!!! Jeg fant en rød cherrytomat!

Lykke!

Oppdagelse nr. 2 var:

Båttur ble avlyst pga uttrykk for regn. Da ble det på med disse:

Ikke akkurat Ilse Jacobsen-støvler, men rosete gummipælær!

Vi fant disse:


Noen bringebær og bittelitt markjordbær..

Sola og varmen tok helt av, så da jeg fikk farge som et bringebær i fjeset
og saltvann i øya, som rant fra håret, så fant jeg ut at nok var nok.

Bæra ble akkurat til dette:


Ikke stort, men allikkavæl...

Lykke!

Og siste oppdagelse, på veien hjem, i en rundkjøring 
(ja fikk mannen i hus til å kjøre et par runder så jeg fikk tatt bilde)
så fant jeg jamen ut at brudebildet av datter og svigersønn fra september ifjor 
igjen var på plass på utstillingsveggen til fotografen:


Det ble 3 lykkeoppdagelser på en dag det - slettes ikke dårlig!

♥ ♥ ♥

12 kommentarer:

  1. Alle gode ting er tre, vet du. Og i tillegg vant du en utmerkelse. :-D Vi har vært og sett etter blåbær igjen i ettermiddag, men det er det DÅRLIG med rundt her, altså. Ser kjempegodt ut det dere fikk ut av bringebær og jordbæra. :-)

    SvarSlett
  2. Elin: Ja jeg vant jo flott pokal hos deg! Heldige meg!!!

    SvarSlett
  3. Sannelig har det vært en lykkedag!!
    Sola skinner i trondheim, så jeg lurer på om jeg må hjem å høste rips til årets ripsgele...og kanskje kjenne på litt sol:O)
    Godt med litt bær på glass;)
    Nyt sommer'n, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  4. herlige bilder!
    likte støvlene;o)
    hvem trenger ilse liksom?

    her går det mest i jordbær og rips, men bringebær er godt det også. Men litt slitsomt med den der sjekkinga av larver for hvert enkelt bær!

    Jeg drar utenlands, derfor blir det stille fra meg et par dager.
    See u soon!
    klem;o)

    SvarSlett
  5. Whitebite: Takk for støvelros! Og god tur utenlands! Og ja - gikk nøye gjennom hvert bær når jeg rensa dem. Godt det bare var trehundre gram!

    Klem klem!

    SvarSlett
  6. Hej Inger.
    Alle gode gange tre - skønt når det er noget godt.
    Jeg kom ikke ud at sejle i dag - vi fik et mindre skybrud / torden / lyn og ca. 28 mm regn på 1/2 time.
    Ha´en god søndag aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  7. Ah! Så deilig med 3 ganger lykke på ein dag. Heimelaga sylte er det lenge sidan eg har smakt, og lenge sidan eg laga sjølv...
    (GG kopp, er merket Green Gate, som ikkje eg heller hadde høyrt om før eg havna på "kjøret" her inne i Blogglandia ;))

    SvarSlett
  8. Synes det er ille at du ikke har Ilse J-støvler. (Okei, da, har det ikke sjøl heller...);)
    Grønne tomater - var det ikke en film/ei bok om noen stekte, grønne tomater for mange år sida?
    Tyrkia var VARMT, så jeg ville nok unngått de strøkene midt på sommeren, ja.

    SvarSlett
  9. Ooo hvilken lykkedag!
    Det sylteøyet må være verdens beste,
    har jeg rett?
    :)

    SvarSlett
  10. Ingenting er som litt hverdagslykke :)
    Kos deg :)
    Klæm Guri

    SvarSlett
  11. Hej Inger.
    Lige en hilsen herfra.

    PS: Jeg har fået ny adresse til min blog.
    www.finus.dk.- dette pga. at jeg havde en overflødig hjemmeside jeg ville have slettet.
    Ha´en god mandag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett