mandag 14. mai 2012

Mormor i tårnet....

... eller i loftsvindu da...


Nå prøver jeg meg nemlig med en liten sang,
inspirert av Torbjørn Egner og Tobias i tårnet.

Når det lakker i mot liksom har blitt vår
og det blåser i ditt hår
blir det regn og ruskevær
både her og både der
Men nå ber jeg veldig pent
hvis det ikke er for sent
at det gir seg innen torsdagen er her!

Så kjære værguder, hvor enn dere er, 
og om dere heter Gislefoss eller Quetzalcoatl....
(den siste hadde det artigste navnet og 
bildet jeg googla meg fram til)


Stopp regnet på 17. mai!
Over hele Norge!

Amen

(tru det eller ei, akkurat nå slutta det å regne her!)

 

16 kommentarer:

  1. Denne mormoren istemmer helhjertet din bønn.
    Ha en fin mandag, likevel-
    sa en mormor til en annen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hjalp litt. Sola prøver seg ☼
      sier en mormor til en annen

      Slett
  2. Godt du har kontakt oppover..eller sidelengs:O) Så langt, er det kun 17.mai det skal regne her iflg yr, så gå opp i loftsvinduet og syng en gang til:))
    Sola skinner idag, men det er nesten så vinden blåser den bort..
    Klemmings;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå må alt prøves! Sola har plutselig blåst seg litt hitover nå... Det skjer ting, det skjer ting... ;)

      Slett
  3. Bra du gjer noko med det Inger, ikkje berre grammar deg slik me andre gjer ;)
    Her er det haustver, men lever i håpet om at du får positivt svar på bøna di ☼

    God mandag hos deg !
    klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Noe må man jo finne på Anne-Mari ;) Og tru kan fløtte fjell, så jeg gir meg ikke :)
      Klem tilbake!

      Slett
  4. WOW! Ikke verst. Kanskje du er den NYE værguden?
    Ellen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja hvem veit... nå skinner jamen sola også ☼ Men det blåser no' veldig!

      Slett
  5. Hvis du oppnår positiv kontakt med værbestyreren, kan du be om litt våronnvær også? Vi begynner å bli ganke fortvilte nå når det regner jevnt og trutt. Kaldt er det også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Gjør så godt jeg kan :) Har høsta (eller heter det våra?) første rabarbra i dag, så det er håp. Og sola skinner plutselig. Jøss.

      Slett
  6. Er det ikke rart? Jeg er heeeelt sikker pa at det alltid regnet da jeg gikk i 17.mai tog som barn...!

    Selv har jeg vaert mye opptatt med jobb i det siste og det har vaert lite blogging... men jeg er innom og leser allikevel selv om jeg ikke alltid rekker a legge igjen spor!

    SvarSlett
    Svar
    1. Husker bare sol jeg! Men husker regn for noen år siden her... Håper på opphold og her må alt prøves :)

      Slett
  7. Har sluttet her også. Så om du kan be om litt vindslutt også så er jeg fornøyd. Det trenger IKKE være stekende sol.

    SvarSlett
    Svar
    1. I'll do my very best ;) Ja den vinden kan man bli gal av... så jeg prøver å legge inn vindslutt også, sånn på slutten ;)

      Slett
    2. Er helt sikker på at det hjalp Inger :) Værkartet har forandret seg til det bedre både her og der...for den store dagen :)
      Klem fra Irene

      Slett
    3. Ser bra ut ja! Skal ikke så mye til vettu ;) De har hørt på meg før, og nå mente jeg alvor! Tross alt ungenes dag. Nemlig.
      Klem tilbake :)

      Slett