søndag 27. mai 2012

Har sittet ved Kongens bord....

... og smakt på slåpevin, lagd av slåper...


.... og hadde en blomst i hår...

... og godt snøret liv....

Hvilken konge?

Kong Frederik IV fra 1700-tallet...

 ... som her sier:
Se på min vakre ring.... 
(jamen var de feminine og selvopptatte 
disse kongelige høyheter fra den tiden)..


... men jeg var med og sang for han så klart...


... og det ble salluttert da han la til kai i Gamlebyen..

... hvor kastanjene blomstrer..

... og festsalen måtte åpne alle vinduer på kvelden...

for det er varmt med 1700-tallskostyme, 
men utrolig moro å være med på 
et historisk skuespill, i år igjen!

10 kommentarer:

  1. Så gøy da.....at det blei varmt med kostyme skjønner jeg med den gode temperaturen det for tiden. Jeg er kokvarm i tynn sommerkjole og nyter hvert minutt ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er bare å nyte ☼ Godt det fantes skygge i vår kjære Gamle by!

      Slett
  2. Så flott et arrangement ;o)Kjekt å få være med på slike ting!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er veldig moro! Tredje gang koret jeg er med i er med på dette, og makan til vær som i går har vi aldri hatt!

      Slett
  3. Du verden så flott du hadde det i dag.Men varm, det var du nok . sa en mormor til en annen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Varmt, men moro! Og fant skygge, takk og lov :) I fjor frøs vi og det styrtregna. Dette var bedre ☼
      sa en mormor til en annen :)

      Slett
  4. Hej Inger.
    Det må jeg sige.....der er stil over dig.
    Ønsker dig en god 2. pinsedag:) Knus

    SvarSlett
  5. Det så utrolig moro ut! Så fine dere var!

    SvarSlett
  6. Så flott dette var! Heldig med været var dere også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var moro å være "fin dame" fra 1700-tallet og bedre vær kunne vi ikke hatt! Fantastisk arrangement i herlige omgivelser!

      Slett