tirsdag 22. mai 2012

Badetemperatur....

Man må jo ha et system i denne blogginga.

Her er dagens badetemperatur:

14°C

Årets første båttur er nemlig tatt!

Med jåten..
...eller båten...

... som er 16 meter..
.... eller ok da - 16 fot


... men som har fint flagg!!

Og stødig skipper!

Lettmatrosen ombord 
hadde selvsagt tatt med den lekreste lunsj...

.. og gravde vågalt sine tær ned i sanda i vannet...
(ca. 3 cm dypt vann her antar jeg)


 ... og tok et kunstnerisk bilde av sandbunnen...

Og vi var enige om at det var 
en fin tur og at vi har blitt litt solbrent....

22. mai 2012

17 kommentarer:

  1. 14 grader i vannet er sannelig god norsk badetemperatur;)
    Her har vi hatt sol 2. dag på rad, og jeg har blitt så skjødesløs at jeg lar putene ligge ute...det betyr at jeg har tro på morgendagen også;)
    Kos dæ, klem fra trønderhovedstaden i sol;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må ha minst 20 før jeg bader på ordentlig!

      Slett
  2. Hm... krever ikke badetemperatur at det faktisk bades? Syns hvertfall det hadde hevet dokumentasjonen din betraktelig!
    Så ut som en herlig dag, bading eller ikke bading :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tåbading holder - og ja, utrolig deilig dag. I fjor var førse turen 3. juni, i like fint vær faktisk..

      Slett
  3. Herlig.....vi får båten ut på sjøen i morgen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er deilig med båt når det er flatt vann og sol ☼ Ihvertfall når det er en liten åpen type ;)

      Slett
  4. Så deilig med egen yatch! Får vi bli med en tur?

    SvarSlett
    Svar
    1. ja bare kom! Får heller kjøre flere turer fram og tilbake. Tror det er plass til maks 6 personer... eller firehundreognoenkilo..

      Slett
  5. Svar
    1. jåttur er topp når det er sol og flatt vann :)

      Slett
  6. Flottings! Herlige bilder, plutselig ble det sommer. :-)

    SvarSlett
  7. Hej Inger.
    Flotte billeder.
    Det er bare så skønt at kunne sejle ud i sin egen båd.....jeg glæder mig også til at få vand under kølen igen.
    Ønsker dig en god dag:) Knus.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den båten er gull verdt når det er fint vær :) Vi er så heldige at vi bor nær både skog og sjø :)
      Ha en fin dag og klem tilbake!

      Slett
  8. 14 grader.
    Jippi.
    Da kan denne mormoren bade, alt over 13 er bra :-)
    Ha en flott dag og bad da vel :-)
    sa en mormor til en annen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Himmel og hav - nei det er for kaldt for denne pinglemormora :)
      Men værsågod, bad i vei :)
      sa en mormor til en annen!

      Slett
  9. 14 grrader i vannet høres litt kaldt ut, men det er jo noen som bader hele året. De får ha alle badestrender for seg selv. Jeg må nok også ha minst 20 grader i vannet før jeg kan tenke på å bade. Jeg har ikke hatt noe sjøbad på mange år. Jeg nyter solen i Bergen. Jeg har blitt solbrent på armene. Nå går jeg snart ut i solen og svir meg litt mer.

    Cecilie

    SvarSlett