onsdag 16. mai 2012

Kan du reglan???

... ikke Joker Nord denne gang, men..

Bunadsreglan.

Eller bunadsreglene da. 
Jeg snakker vanligvis ikke nordlandsk, 
selv om både jeg og mormorungen 
faktisk har nordlandsblod i oss..

Jeg mimrer tilbake til 17. mai i fjor, og kjører innlegget i reprise.
Eller - bare les her:

Hvis du har tid på 16. maikvelden da...
Hvis ikke, kan du vente til neste år!

Ha en herlig 17. mai-feiring!!!

Bildet er fra i fjor.
I år er vi begge
1 år eldre!

(og tusen takk for gode ord 
på litt melankolsk innlegg før idag...)

22 kommentarer:

  1. Ha en fin feiring i morra:)

    SvarSlett
  2. God 17. mai til deg og dine!
    Hipp hipp hurra

    SvarSlett
    Svar
    1. Hipp hipp hurra - en flott dag ønskes deg og dine også :)

      Slett
  3. Bunadsfri og togfri imorgen, jeg..og godt det også;) Det meldes regn, men sommeren skal komme etterpå:O))
    Kos dæ masse i morgen!! klem fra mæ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det været det været... tidligere i dag var det 18 varme og sol her. Nå regner det.... Men det får bli som det blir, mormorungen skal gå i tog, så ut må vi :)

      Slett
    2. Kos deg du også og klem herfra :)

      Slett
  4. Svar
    1. Du også! Og alle ungæne og bonden og alle dyra :)

      Slett
  5. Hygg deg med dagen, måtte den ikke gi for mye regn,
    sa en regnlei mormor til en annen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kan du tenke deg... i dag var det 18 grader og sol! Men nå? Regn...
      Jaja - vi får ikke gjort noe med det og orker ikke bruke mer energi på det været!
      Ha en nydelig dag uansett vær,
      sier en mormor til en annen!

      Slett
  6. Bunadsreglar har eg ikkje lese nei, men brukar skjorte hihi..
    Flott bunad du har, er den frå Østfold eller er det Oslo kanskje ?
    Kos deg både du og mormorungen i morgå :)

    God 17. mai helsing frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er Oslobunaden. Den het før drakt, men nå er den godkjent som bunad. Jeg er veldig glad i den, og det er få som har den, så jeg vekker litt oppsikt her ;)
      God 17 mai til deg og dine og klem fra meg :)

      Slett
  7. Ha ei fin feiring!
    Her vert det spekemat og rømmegraut, og elles ei roleg feiring!

    SvarSlett
  8. Så fine dere er på bildet!
    ha en strålende 17.mai! klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ihvertfall mormorungen ♥ Jeg er ufotogen hihi ;) og full av kortison, blir like overraska hver gang jeg ser på bilder. Men men - lite problem egentlig :)
      Ha en strålende 17 mai du også! Får håpe det blir solstråler... ☼ Klem

      Slett
  9. Først: Et nydelig innlegg under her. Venninnen din har det bra, det er jeg også sikker på :-)

    Så: Er bunadsparaply harry? Og jeg som ønsker meg det! I morra får uansett den hvite med sorte prikker duge. Og for et herlig bilde av deg og vakre mormorungen!
    Ha en super morgendag!

    Klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. Ønsk deg bunadsparaply du! Jeg bryr meg ikke om alle reglan :) Men det regner fra seg i natt vel?? Jo det trur vi...
      God natt og klem tilbake!

      Slett
  10. Fin-fin 17.mai ønskes deg og mormorungen.
    Hipphippheisann - Hurra!

    SvarSlett
  11. Hej Inger.
    Flotte billeder.
    Ønsker dig en god 17. maj.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  12. Ønsker deg og prinsessa en super dag!
    Ellen :)

    SvarSlett