lørdag 19. mai 2012

Fotball engasjerer... igjen..

Er man medlem av en fotballdamegruppe, 
må man noen ganger ha kioskvakt.

Min var 16. mai.
Grei ettermiddag/kveld å stille opp på dugnad. 
Man har jo ikke så mye å styre med den dagen liksom...

Det var ikke stor trafikk hele tida i kiosk, så da måtte jo kamera frem..

Tror det er Rooney som sitter til høyre der...

... og fine gardiner har vi i kiosken...


Ei jente på 6-7 år var stadig innom for å kjøpe kjærligheter.
Jeg spurte hvordan kampen gikk.

"Jeg er såååå glad for at det ikke er Fredrikstad som spiller altså!" 
var svaret.
Det unge hjemmelaget på banen lå 
nemlig under med noen mål...

Så sa jenta: 
"Jeg gruer meg til lørdag 19. mai, for da er det 
FFK-kamp på stadion!"
"Men er ikke det moro da?" sa jeg.
"Ikke hvis døm tapær!!" sa jenta.
"Da blir pappa sååååå sur altså. 
Og så skriker han høyt! Og det er flaut..."

"Åååå... jeg gruer meg til lørdag den 19 mai!!!" 
sa ho igjen og løp av gårde med en kjærlighet i hver hånd.

Så - selv om jeg ikke er så veldig patriot,
håper jeg på seier i dag, til hjemmelaget!

12 kommentarer:

  1. Har aldri skjønt greia med foppall 16.mai når det er SÅ mye å holde på med, men nå skjønner jeg generelt lite når det kommer til foppall også, da...

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønte ikke mye før i tia jeg heller, men nå har yngstemann sparka foppall fra 5-års alder (dvs i ca. 18 år)... da må man bare bli litt engasjert. Så hvis Veslekæll velger det som sin hobby/idrett, erru solgt.. Og mulig klubben blir blå-hvit ;) Og banen ikke er så langt unna ;)

      Slett
  2. Ungene får sannelig sagt det:))..håper dagen hennes går fint lell, da;)
    Jeg er ikke den ivrigste her gitt, men det hender jo TV'n står på:))
    Oppholdsvær her, jøje mæ kor godt det e!!
    Kos dæ du å, klem;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå kommer visst sommer'n sies det... I hvertfall her. 18 grader og overskya er helt ok i grunnen!
      Klem tilbake og go' hælj!

      Slett
  3. Huff, har medfølelse med den jenta. Desse fotballgalne mannfolka vert jo heilt sprø...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - jeg sa en gang til en som tok helt av..: Det er jo ikke livet om å gjøra, det er jo bare fotball? Livet om å gjøra? fikk jeg til svar... fotball er myyyye viktiger enn det!
      Hoho.. - men de er ikke så verst disse fotballgalne, de kommer fort over skuffelsen når det blir tap, og er optimister som få før neste kamp...

      Slett
  4. Noe som minner meg på den eneste Brann-kampen jeg har vært på. Aldri mer.. hehe..

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er som med meg og ishockey... en kamp holdt, for sånn ca. 25 år siden.. Skjønte ikke noe og så ikke pucken! Aldri mer :)

      Slett
  5. Fotball er absolutt ikke min greie.... Jeg så ilke mange av Studentes kamper da hun var barn heller, stakkars jente med så uengasjert mor....ikke sikkert det er så mye bedre enn en overengasjert far....

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei - sånn midt på treet engasjert er vel kanskje det beste! Her har det fungert bra i åras løp, selv om kanskje far i huset har vært mer ivrig enn mora. Men mye moro har det vært, og er enda!

      Slett
  6. Er det der man løper rundt i rare drakter og sparker på hverandre i stedet for den ballen?
    Ikke sport for denne mormoren, sa en mormor til en annen.

    SvarSlett
    Svar
    1. hihi - ja det er lov å ha eget syn på denne sporten :)
      sa en mormor til en annen

      Slett