søndag 6. mars 2011

Fotball eller korsang

Her i huset er mannen over gjennomsnitt opptatt av fotball. 
Jeg er over gjennomsnitt opptatt av korsang. Når jeg regner etter har jeg i løpet av mitt liv sunget i kor i 39 år. Gurimalla. Jeg må jo da synes det er en ok hobby.


I dag fikk jeg meg en liten overraskelse.  Leste i VG at 1. seriekamp mellom Sarpsborg 08 og Molde er fredag 18. mars. Mannen i huset er sarping. Sarpsborg 08 er helt nye i eliteserien. Mannen i huset er også Manchester United-tilhenger. Solskjær trener nå Molde. For en opplevelse å få se serieåpning med de to lagene!

Koret jeg går i er 100 år. Det har jeg kanskje nevnt før. Og nå forstår vel alle at jeg ikke har vært med der fra starten heller. De 3 korene jeg har vært med i er til sammen 39 år. Ikke hver for seg.

100-års jubileet skal markeres med konsert og påfølgende fest. Stor stas. Vi øver voldsomt.
Konserten er fredag 18. mars.

Så jeg sa til mannen i hus: Jeg ser at Sarpsborg 08 skal møte Mode hjemme 18. mars. Ja det visste han! Kremt…. Vet du hva annet som skjer den dagen? Han tenkte. Litt lenge syns jeg.   

Er det da det er konsert? sa mannen. Mmmm sa jeg forsiktig. 
Men da kan jeg jo ikke gå da! sa han. 
Gå på hva da? sa jeg. 

Kampen vel! sa mannen.

Det var mannen sin det tenker jeg! Nå har han en del til gode ja!

4 kommentarer:

  1. :-) Så fint gjort da..at han blir med deg på konsert! Fotballkamper er det hele året, så da kan han "ofre" seg...og jeg tror ikke han føler det som noe offer heller ;-)

    Ha en flott dag og klem fra meg

    SvarSlett
  2. Hvor er 'liker' knappen hen? :)

    Ha en fin fastelaven!

    SvarSlett
  3. Sannelig!!....de slår til innimellom:O)
    Klem fra meg på sidelinja til 5-mila;)

    SvarSlett
  4. Hællæ...
    Ja jeg sier det jeg, Inger..Jaggu har du vært heldig med kæll:)Han får du holde godt på..hihi
    Ha en strålende søndag ☼
    Klem til deg og kællen:)

    SvarSlett