søndag 1. september 2013

....vært på hæljetur....

... og vært innom 5 fylker!
Østfold
Vestfold
Telemark
Aust-Agder
Vest-Agder

Hvorfor?

For å kjøpe softis med lakris?

For å se på morsomme skilt?

For å se på vakker blomsterprakt?

For å ha vareopptelling 
på briller som lå i veska?


For å få brukt bunaden en gang til i år?

For å delta på konfirmasjon 
hvor presten skifta klær underveis?
 (her kommer ja-svara inn)


Og hvor samme prest, 
som illustrerte den bortkomne sønn, 
like godt illustrerte hvordan man 
ruller røyk av arkene i testamentet?

Og hvor presten var barbeint?

Og hvor konfirmantene fikk 
hver sin rose, etter de hadde blitt konfirmert 
i en gyngestol med verdens største hjertepute?


Ja - det var grunnen til den lange reisa!

Herlig konfirmasjon!
Herlig selskap!
Herlig familie ♥


 Og begge veier var jeg 
passasjer og strikka flittig 
på et spennende prosjekt...


Til slutt vil jeg bare si at vi 
passerte 6 bomstasjoner underveis, 
uten at det gjorde noe vondt.

28 kommentarer:

  1. Fin søndag!
    Heldig du som har sett Kong Kurs :)

    SvarSlett
  2. Flott blogg tante. Kjempekos å treffes :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig at du likte! Kjempekos er navnet ja - helt enig :) Klem fra tanta!

      Slett
  3. Herlig innlegg.

    Håper softisen smakte som forventa - hi,hi... :)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Den "lille" softisen smakte perfekt! lurer stadig på hvordan en liten softis er.... Dette var andre forsøk i år. Lakris er ikke å oppdrive overalt, så jeg blir lykkelig når jeg finner!

      Slett
  4. Håper du bærtet når du var i "mitt" fylke :)
    Lakris? Veeel.
    Presten hadde pene tær.
    Sa denne mormoren til den andre og la ved en kveldsklem etter å ha kjeftet på nettet i tiiimer. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tenkte ihvertfall på deg:) Ja - han hadde fine tær - helt enig! Softis med lakris - mmmmm.... best! sa denne mormora til den andre og la ved en klem :)

      Slett
  5. Ser ut til at du har hatt ei flott reise og spennande opplevingar!

    Vonar din september vert fin :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja flott og minnerik tur!
      God september til deg også :)

      Slett
  6. Langturer er fint når man har god tid og ikke gjør det for ofte! Og når målet er fristende er det jo en fryd :-)

    Hvis du "bare" passerte 6 bomstasjoner, kan jeg lokalisere konfirmanten til ca mellom Kristiansand og Kvinesdal ;-) Vi måtte nemlig telle bommene i sommer, for det kommer jo stadig flere. Vi drar hjem til Rogaland, så da ble det 7 stykker på oss.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig bra gjetta til deg (som jeg lurer litt på hvem er, men koselig med anonyme hilsninger også!) Kristiansand var hotellovernatting, konfirmasjon litt utenfor :) Bomstasjongjetting kan være en artig syssel :)

      Slett
    2. Hei!

      Jeg er bosatt her i Østfold. Har ikke blogg, og er stort sett litt anonym her i bloggverdenen. Har en Googleadresse som er litt lett gjenkjennelig for dem som kjenner meg, og på grunn av jobben vil jeg ikke alltid bli kjent igjen (og evnt konfrontert med mine private kommentarer!) på nettet. Letter å velge en anonym profil da.

      Skal heller love å gi meg til kjenne dersom vi skulle slumpe til å havne i samme selskap en gang, og jeg skjønner at du er du :-)

      Slett
    3. Fullt lovlig å være anonym så klart :) Og skulle vi treffes en gang, så må du si fra ja :)

      Slett
  7. Ser ut som du har hatt ei flott helg !
    Og, SÅ mange fylker du har vore innom.
    Likte Kongkurs-skiltet ;)

    Søndagskveldklem frå meg som også har hatt
    ei fin helg :)

    SvarSlett
  8. Det virker jo som du har hatt en fin og innholdsrik helgetur. Softis med lakris høres litt spesielt ut, men det smaker sikkert godt for den som liker lakris. Sofftis med sjokoladesaus er min favoritt. Nå trenger du sikkert å hvile og fordøye alle inntrykkene. Ha en god natt! :-)

    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvile var godt ja - helt riktig Cecilie! Og ja - man må like lakris for at softis blir kjempegod! Flott tur til det blide sørland! Ha en fin mandag :-)

      Slett
  9. Morsom reisebeskrivelse! Jeg lo også av skiltet og synes bord-dekningen var flott! Is ned lakris er godt og fargen på bunaden din er nydelig.
    Vi må også gjennom 5 bomstasjoner herfra til Særp..... Sånn er det bare nå for tiden!
    Klem
    Vigdis

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja bomstasjonene må vi godta, ikke noe å sutre over, det hjelper ingen ting. Og hvor skal pengene tas fra hvis de tas bort lurær jeg på...
      Klem til deg :)

      Slett
  10. Høres ut som en bra helg. Familie er alltid bra! Blir spennende å se hva du strikker. Regner med du var innom hos meg også. Ferja kommer og går herfra. Go' uke:) lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Da regner jeg med at du er enten fra Moss eller Horten :) Spennende strikkeprosjekt - som avsløres etter hvert ;)
      Ha en fin uke, Lene!

      Slett
  11. Hørtes ut som rette sort prest og et hyggelig selskap og flott tur! Du har blitt rå på strikkefronten, det ene lekre etter det andre!
    Ja, skulle du gå forbi en strikkebutikk, må du gjerne spørre; men regner med jeg må tenke litt nytt på det teppet...farlig når noe blir liggende:))
    Nyt septemberdagene videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå har det blitt mye strikking - er ikke periodestrikker lenger, som jeg var for et par år siden! Jeg kontakter deg hvis det dukker opp noe blått Falkegarn :)
      Klem tilbake :)

      Slett
  12. Supert reisebrev :) HUrra for lakris på is og kongkurs- skilt ;)

    SvarSlett
  13. Hørtes ut som en festlig helg ;) Og så kjekt å høre om utradisjonelle prester !! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - det var en flott opplevelse! En folkelig og ungdommelig prest som virkelig snakka så alle forsto hva han mente!

      Slett