søndag 16. september 2012

De hvite...

Nei - innlegget handler ikke om de som ikke har 
fått nok sol på kroppen i år.
Ikke om rasisme heller.

Her handler det om kropp.
Innvendig.
De hvite små blodlegemene som skal reparere.

(fra fantastiske og den gang omstridte Trond Viggos bok Kroppen)

I min kropp finnes det få av disse.
Det betyr dårlig immunforsvar.
   
Jada - jeg vet at det finnes mye
helsekostprodukter som skal hjelpe mot dette.
Men de høye doktorherrer 
har gitt meg forbud. 
Alt er ikke bra for alle. 
Sånn er det bare.

Noe som er bra for immunforsvaret er korsang. 
Det tror jeg på.
Men nå er jeg tatt på fersken.
Jeg ga nok ikke alt på tirsdag.
Jeg var nok litt læidbæck...

Jeg tok ikke helt av,
som den gang koret
fylte 100 år...
 ♪♫♪
Jeg er for øyeblikket alle øre-, nese- og halsspesialisters
store drømmepasient.

Forkjølelse med tilbehør. 
All inclusive.

Så de små, få hvite sliter. 
Jeg heier på dem og vet at de vinner til slutt.

I mellomtiden smører jeg meg.....
ikke med honning eller tigerbalsam,

men med  
T.....å.....l....m....o...o...o....o...o...d....i...g...h...e...t...
 








22 kommentarer:

  1. Korsang er bra ja, for helsa.
    De hvite er noen skikkelige geriljasoldater, har jeg lært. Og de inngår i et komplisert samspill, har jeg forstått, etter å ha bivånet kroppens krig på nært hold.
    Og tid og tålmodighet må nok til.
    Sender deg gode ønsker, og heier på de hvite -

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Gamle Ugle... ja de kjemper og sliter, mine små hvite... men de vinner denne kampen! Forkjølelse tar de lett, egentlig :) De bruker bare litt lengre tid. Helt naturlig når de egentlig skulle vært mange flere!
      Ha en nydelig søndagskveld!

      Slett
  2. Du får korsange litt for deg selv og se om de hvite ikke jobber litt ekstra :-)
    Og så var det dette med tålmodighet da :-)
    Klemmer en godbedringsklem og heier veldig på de hvite.
    sier denne mormoren til en ørenesehalsmormor

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det må bli helt for meg selv, for det er ikke mye til stemme her nå. Ikke hørsel heller.
      Jeg er formann i Tålmodighetsklubben når det gjelder sykdom, så jeg klarer meg bra! Takk for heiarop, de små hvite hører dem helt hit :)
      sier denne mormora til en annen!

      Slett
  3. Hei mormor Inger :-)
    Krya på deg Inger!,og la sangstemmen få hvile en stund. At du er tålmodig!, ja det vet alle som kjenner deg. Jeg heier og heier her i fra Arendal.De hvite vinner !!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Irene! Ille koselig å høre fra deg! Jeg er såpass oppegående nå i ettermiddag at jeg rett og slett måtte skrive om det som du ser, og da er det ikke farlig vettu :) Takk for heiing, jeg føler meg allerede myyyye bedre! Klem og trallalla ♪♪♫

      Slett
  4. Huffda, det hørtes ikke bra ut! Du får snakke godt med de hvite du har, for det er sååå skrekkelig kjedelig og vondt å være syk.
    God bedring, Inger!..heia og klem fra mæ:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for trønderske heiarop, de høres helt hit :)
      Klem til deg!

      Slett
  5. God bedring, Inger - og sangstemmen kommer nok snart. Sikker på at du ikke har svelga noe av oppvaskbørsten :-)

    Klem fra Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - nei jeg har ikke det, selv om det så sånn ut ;) Dette var et ABBA-nummer og vi brukte oppvaskbørster som mikrofon... mange rare idéer i korbevegelsen!
      Takk fra Inger til Inger :)

      Slett
  6. Tålmodighet er en fin ting å være utstyrt med.....god bedring til deg. Ikke venter en forgjeves heller, sies det, den som venter på noe godt.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei jeg venter og venter... og vet det går over :)
      Takk til deg!

      Slett
  7. Ah, god bedring! Håper de hvite soldatene får opp farta fort.

    SvarSlett
    Svar
    1. De er i farta... jeg kjenner det :) Takk Elisabeth!

      Slett
  8. Dette går rette veien!! Det kjenner jeg helt hit :)
    Gooood bedring!!
    KLÆM

    SvarSlett
  9. Eg håper du er betre idag ♥
    Dei kvite er viktige medspelarar-songarar, så
    eg håper dei fornyar seg i fleng.

    Mange varme tankar om god betring !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er slutt på formeringsevnen på de hvite hos meg ;) Får være glad for at jeg har noen!
      Men de ornær opp - garantert!
      Takk og klem til deg :)

      Slett
  10. Jeg håper de hvite har vunnet nå. Oppvaskkost som mikrofon var nytt for meg.

    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - ja oppvaskkost som mikrofon var noe snodige greier... De hvite sliter. Må nok få noe antibiotika til dette her. Lege i morra. Da ordner det seg!

      Slett