søndag 23. september 2012

Bokserier..

... behøver ikke å bety bok-serier.

Det kan også bety boksing.
Bokse-rier.
Det kan være noe man får etter man 
har sett på boksing kanskje?
En liten ri?

Jeg innrømmer - jeg liker ikke boksing.
Tør nesten ikke si det nå.
For nå har vi jo blitt verdensmestere.
Og da liker veldig mange boksing.
De jeg trodde ikke brydde seg om boksing, liker nå boksing.
For vi er best.
Vi er verdensmestere.

Sånn var det med curling en gang også.
Nesten ingen brydde seg om curling.
Men så ble vi olympiske mestere eller verdensmestere.
Da likte alle curling.

Det gjelder også fekting i OL.
Vi ble veldig gode der også.
Da likte vi fekting.

Tror det har vært noe lerdueskyting engang også.
Vi var veldig gode der også.
Da likte vi lerdueskyting.

Men boksing? Liker ikke selv om vi er best.
Men slenger over en gratulasjon til den tøffe dama da.
Såpass gjør jeg!


22 kommentarer:

  1. Enig med deg; dama er tøff og flink, men jeg så ikke kampen, for har litt problemer med å like at folk slår på hverandre:))
    Jeg leste det ordet først som bokse-rier, men tenkte, det må være bok-serier:O))
    Kos dæ hele søndagen, klem fra mæ som skal ut og vask vinduer...selv om det er søndag..sikkert noen som ikke liker det også:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt ok for meg at du pussa vinduer :)
      Fortsatt fin søndagskveld og klem fra meg!

      Slett
  2. Jeg er enig med deg..Jeg liker ikke boksing. Men synes dama er tøff.
    Jeg har alltid tenkt at boksing er teit.De slår hverandre istykker..men på den andre siden: sykkelfolka som doper seg er vel ikke så sunne de heller..? eller?
    Dessuten er det fin,synes jeg. For små sporter,at flere synes det er gøy. Når mange synes en sport er gøy. Da får de kanskje penger?
    Hm..
    Ha fin søndag.
    :-)
    Klem herfra

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja - det er gøy at små sporter blir sett, men vet ikke om de får flere penger for det... hm.. sier jeg også!
      Fin søndagskveld og klem til deg!

      Slett
  3. Ja selvfølgelig gratulerer vi av ren høflighet, men boksing....nei takk både for kvinner og menn. Og så konservativ er jeg at jeg sier i alle fall nei takk til kvinneboksing.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja hver sin lyst, sa vintapperen - og drakk mens de andre sloss!

      Slett
  4. Artig introduksjon til emnet ;)
    Einige med deg , orkar ikkje sjå på boksing. Det strir mot all fornuft, syns eg..

    Her har me hatt ei fin runde i ei ny turløype som vart innvia idag, nydeleg vêr
    men ingen varme. Nysnø i fjella....ja, me er på hytta så det er greit her ;)
    Håpe du er over kneika med helsa ?

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Over verste kneik heldigvis! Bare jeg får igjen hørsel og stemme og litt energi, er jeg i farta igjen!
      Klem til deg!

      Slett
  5. Liker ikke at folk slår hverandre.
    Ikke i noen tilfeller og slett ikke som sport.
    Så nei, liker ikke boksing nå heller. Selv om Brækhus eller hva hun nå heter, ble verdensmester.
    Sa denne mormoren til en annen

    SvarSlett
    Svar
    1. Mormorer er enige her også..
      sa en mormor til en annen :)

      Slett
  6. Damen er sikkert helt ok hun. Men boksing er ikke noe for meg.
    Godt at vi er flere -

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja her var det mange som ikke er så glad i boksing, godt det er valgfritt å like :)

      Slett
  7. Tøff dame, men det må da finnes en annen sport å hevde seg i som ikke går ut på å slå! folk. Er ingen tilhenger av boksing, som du skjønner. Hverken for kvinner eller menn...

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei ikke jeg heller som du skjønner, men det er jo fritt å velge hva man liker, heldigvis :)

      Slett
  8. Kan styre meg for boksingen, men dama er jo flink i det hun holder på med da ;)
    KLÆM

    SvarSlett
    Svar
    1. Jada - veldig flink! Det jeg reagerer litt på er at folk som aldri har brydd seg om boksing før nå er litt i ekstase, for VI vant ;)
      Sympatisk og flott jente, har ikke noe imot henne! Men jeg liker ikke boksing mer nå, selv om ho vant :)
      Klem klem!

      Slett
  9. Svar
    1. Ja her var det mange enige :) ☼-klem tilbake, her skinner'n i dag!

      Slett
  10. Artig ordspill og innlegg!
    Vi ble orientert av et par mannlige klassefestdeltakere
    som hadde fått med seg resultatet på TV på vei til og fra baren : )
    Ante ikke at det foregikk boksekamp, jeg, langt mindre at
    det var med en norsk deltager.
    Det er ikke min sport, nei : )

    Klem, Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei vi er visst flere som er enige om det :) Men tillat gjerne i Norge, jeg har ikke noe imot det, bare jeg slipper å se på, og det velger man jo selv :)
      Artig med ordspill ja ;)
      Klem tilbake!

      Slett
  11. Morsom lesning, satt akkurat en kveld her og lurte på om jeg liker boksing eller ikke, og på hvorfor folk velger de arenaene de gjør når de ønsker å bli veldig god på noe? Og hvorfor det er viktig å bli verdensmester?

    Kanskje lurer jeg på alt dette fordi jeg er opptatt av balanse for tida, i meg selv og utenfor: http://fjellcoachen.wordpress.com/2012/09/24/vel-blast/

    SvarSlett