fredag 30. september 2011

Hva blir nå dette?

Jeg sådde noen frø, 
for moro skyld, 
helt av meg sjæl.... 
i sommer en gang.

13. august hadde dem blitt såååå store:

Jess... dette er mitt drivhus. 
Det er verdens minste. 
Men så har jeg også en liten hage. 
Så det passær inn!

Det snakkes om Indian Summer 
og at det skulle bli sommer denne uka. 
Det var sommer i hvert fall i går.
I dag har det vært tåke.

Indian Summer er forresten noe som oppstår 
etter frostnetter, 
og at det da blir en varm periode. 
Det har ikke vært frostnatt her hos meg. 
Så det stemmer ikke.

I dag tok jeg plantene inn. 
I stua. 
Og nå ser dem sånn ut:



De blomstrer!


Hva blir det ut av dem?
Kan det bli noe mer enn blomster 
inne i stua utover høst/vinter?

Hva tror du?

Oi - nå ble det plutselig en konkurranse!
Og da blir det vel premie? 
Kanskje? 

Hva tror du?

12 kommentarer:

  1. Sommeren er endelig kommet!!!
    23+ ute akkurat nå. akkurat her.

    ja, jeg tror det blir mer ut av dem, men da må de stå varmt og ikke tørke ut (bombe!!)

    så hva blir premien sa du???

    superduperstor klem♡

    SvarSlett
  2. Paprika? Fine planter uansett.Moro å se det kommer opp når man har satt frø helt av seg selv. :-)

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  3. Nydelig drivhus! Tror det blir mere,, kanskje tomat?
    Tvi og lykke til. God helg :)

    SvarSlett
  4. Jeg er så dårlig på sådde grønnsaker, at dette kan bli hva som helst:O))..men jeg går for tomat;)
    Jeg er på hytta i tåka, men tempen er rundt 15.
    Kos deg i helga med varmen som kommer til dere, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  5. Så gøy! Eg er elendig på å gjette på sånt, men tipper på tomat. Her er det knallver både i går og i dag,- over 20 grader. Veldig fornøyd med det. ;)

    SvarSlett
  6. Forsiktig her du! Det kan vere at det er noko ulovleg du dyrkar fram ;))

    SvarSlett
  7. hmm..jeg suser for innom..har litt ladetrøbbel!
    Jeg tror det er en VakkerBlomst.Men det kan også være en NytigPlante.
    Hva vinner vi ?
    :-) God helg!
    Klem fra oss alle tre. Frøya også. Hun er Våken

    SvarSlett
  8. Paprika - en grønn, en rød og en gul ;)
    God helg :)
    Klæm

    SvarSlett
  9. Appelsintre!
    Eller...kanskje ikke det gror så fort som dette?

    SvarSlett
  10. Hej Inger.
    I går fandt DMI et nyt ord (afstemning)
    Vi kan ikke have Indian Summer på disse bredegrader ....Det nye ord for sådan noget vejr er i Danmark : LØVFALDSSOMMER.
    Mit gæt på denne plante et citrontræ.
    Ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlett