søndag 24. april 2011

Badetur i påska og i gamle dager

Denne påska i Østfold kan vel kalles sommerpåske! Mormorungen har vært på besøk hos oss, og på langfredag måtte faktisk badetemperaturen sjekkes! 

 Deiiiiilig vann!!!!!


Jeg må bare mimre litt tilbake til badetur da jeg var liten....

I min barndom ble alltid somrene tilbrakt hos familie på landet.  Som jeg en gang tidligere har fortalt er min familie litt innvikla oppbygd. Min bestefar er født i 1856. Han er tippoldefar til henne jeg kalte min kusine, som var 2 år yngre enn meg, da jeg var liten. Det tok mange år før jeg skjønte at det egentlig var hennes mormor som var min kusine.  Men jeg skal ikke prøve å få dere til å forstå dette. Mange har allerede gitt opp å forstå, og det skjønner jeg faktisk.


 

På bildet her skal den innvikla familien på badetur. 
Jeg sitter bak sjåføren ved siden av min pappa og mamma og myser litt mot sola. 


Jeg syns ikke jeg ser så blid ut akkurat. Jeg var 5 år den gangen og hadde ikke lært meg å svømme, så jeg var nok litt skeptisk til badeturen og holdt meg nok en del på land. 

Men minnene er fantastisk gode!  Og somrene på Hurumlandet var herlige. Det var forresten alltid sol og pent vær! Og det var det så klart også i går da vi var på besøk igjen!

Det var vel et utrolig praktisk transportmiddel som ble brukt, ikke sant?

8 kommentarer:

  1. Hællæ....
    Ille morsomme sommerbilder,Inger...Det var jammen enkelt på en måte før da,alle ungene på lasteplanet og ut på tur.Husær sånne turer sjøl jeg...Familieforholdene dine har jeg forresten gitt opp å forstå for lenge siden , hihi:)
    Ha en fortsatt fin"sommerkveld"
    Klem fra ☼veig ♥

    SvarSlett
  2. Traktor med henger var et yndet befraktningsmiddel i min barndom også :) Opp på fjellet det bar......
    Men det er rart med dette været. Det var alltid bare finvær da vi var små (gjelder uansett hvilket år man er født tror jeg ;) )
    Nyt været videre :))
    Klæm Guri

    SvarSlett
  3. Skikkelig flott befraktning, men spørs om du har fått foreldrene med på å sende barn på en slik idag:O)
    Herlig liten tass du også har, og det er en artig alder:) ..og tenk å ha badetemp allerde nå!!
    Nyt siste rest av påska, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Kjempesmart! Plass til en hel skokk med herlige unger! Koselige bilder, kjekt å se. Men den der familievrien din, den klarer jeg ikke forstå..hehe. Kos deg masse siste påskedagene! ;-)

    SvarSlett
  5. Genialt! Og alle - også du - mimrer om og snakker om sommer - mens jeg siytter og tenker på høye snøskavler og blåswix, som er min mimrepåske.

    SvarSlett
  6. Herlige sommerminner. Man ser ikke mange sånne traktorutflukter nå for tida. ☺

    SvarSlett
  7. Så koselig minne du delte med oss. Jeg havner her inne rett som det er, ser det ut til. Legger meg like godt til som følger jeg. :-)

    Og de familieforholdene: Som gammel slektsgransker så henger jeg med. :-D

    Ha en flott 2. påskedag!!

    SvarSlett
  8. Herlige bilder. :)
    Nyt siste rest av påsken.
    Klem

    SvarSlett