tirsdag 21. oktober 2014

... så var jeg atter...

...på korpskonsert!

Det ble noen korpskonserter på 80-tallet.
Døtre var ivrige korpsmusikanter.

Hvorfor jeg slutta å gå på korpskonserter da de slutta, 
betyr vel at jeg egentlig ikke var sååååå glad i korpsmusikk... 
Det er mange konserter, både kor og korps, 
som har foreldrene blant publikum.
Enten man liker musikken eller ei.

Men nå - har jeg skifta mening.

"En reise blant stjerner og planeter" het konserten.

En interessant reise.
Særlig når han her bandt det hele sammen:

Ingen forteller mer entusiastisk 
om stjerner og planeter enn 
Knut Jørgen Røed Ødegaard.

Her er sola. Eller var det månen? 
Det er jo egentlig appelsin da....
Men, uansett - et bitte lite 
sandkorn er jorda i forhold.
Skjønn det den som kan.


Takk til Borge Musikkorps.
I'll be back!

Jeg er nemlig igjen korpsmamma 
til en yngstedattertrompetist!
Men nå likte jeg også
musikken.
Man forandrer jo smak
med åra,
ikke sant?


8 kommentarer:

  1. Gjør gjerne det.👵
    Klem sa denne mormoren til morfarmoren 😍

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja dette var både moro og flott og stas :) sa mormorfarmora til mormoren og la ved en stjerneogplanetklem :)

      Slett
  2. Så spennande då!
    Ja, ein må følge dei opp..

    SvarSlett
    Svar
    1. Må følge opp ungæne selv om de nærmer seg førti ;)

      Slett
  3. Flott med korpsmusikk.
    Det er berre det at eg er så ømfintleg for lyd, at akkurat den
    slags underhaldning er ikkje av dei eg først og fremst oppsøke.
    Eg stiller sjølsagt når barnebarnet spelar, med øyrepropper....

    Fin kveld og klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er mye lyd! Men det kommer an på lokalet man spiller i.
      Så fllott at du har et barnebarn som spiller - og kjekt med ørepropper :)
      Fin kveld til deg og klem herfra :)

      Slett
  4. :-) Høres ut som en veldig fin opplevelse, Mormor Inger

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var det Elin :) Gode opplevelser må deles vettu :)

      Slett