onsdag 24. september 2014

.... vi er over gjennomsnitt glad i....

...barneteater.
Og når Riksteatret kommer til by'n, 
er vi alltid på plass!

Det var ikke pressen denne gang.
Heller.
Det er jo så klart mye annet 
de har å skrive om.
Teaterpremiere er ikke så interessant.

Så da blir det min tur igjen da.

Egentlig er det et teaterstykke 
som er veldig grotesk.
Det ble skrevet i 1812.
Av Grimm-brødrene.
De het kanskje Grimm fordi 
de likte å skrive om slemme folk?

Slem stemor - dum pappa som bare 
hørte på stemora - og en heks som spiser barn?
Og barn som dreper heksa?

Sterke saker.
Men utrolig godt likt av barn i alle aldre!

Fotografering var ikke tillatt.
Unnskyld, Riksteatret - jeg visste ikke det 
før jeg hadde tatt et par bilder.
Og blitt snakka pent til.
Gjort er gjort.
Spist er spist.
Teater er teater.

Jeg sier bare:
Dette stykket reiser nå Norge rundt.
Er det nær der du bor, så møt opp!

En flott tolkning av
Hans og Grete.

Hilsen anmelderne:
Mormorungen og mormora.
(og vi gleder oss til farmorungen
er stor nok til å bli med!)

6 kommentarer:

  1. Takk fir tipset. Dette skal eg skrive bak øret så eg er obs når
    annonsene kjem i lokalavisa.
    Tøff du som tok dei flotte bilda :) Ein kan ikkje vite alt heller...

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet ikke hvilken by som er nærmest der du bor, og om stykket kommer dit, men du kan finne mye info på riksteatret.no :)
      Tøft å være litt tøff noen ganger ;)
      Klem klem!

      Slett
  2. Flott anmelder du..
    Og når pressa ikkje ser si besøkelsestid så er det bra du gjere det.
    Syns dei skal takk deg eg!

    klem

    SvarSlett
  3. Bra du tar jobben som journalist og teateranmelder! :)

    SvarSlett