torsdag 4. september 2014

... lure tips...

...må prøves ut.

Jeg så et smart tips på nettet.
Skrelling av kiwi.

Det så utrolig enkelt ut på filmen.

Først tar man en kiwi.

Så deler man den i to.



Så tar man et glass og 
"vrenger" innhold ut av skall.

Det var her demonstrasjonen begynte å bli vanskelig.
Å ta bilde samtidig som 
man vrenger kiwi var vanskelig...

Det gikk delvis bra.

Nytt forsøk med mindre glass.


Da gikk det litt bedre.

Og så var det bare kosen og moroa igjen.

Verdt et forsøsk - absolutt! 
Jeg vil tro at det går enda bedre uten 
kamera i venstre hånd...







13 kommentarer:

  1. Det vil jeg tro hjelper :) Sa denne mormoren og ga enhåndskiwivrengermorfarmoren en klem- på torsdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt :) sa denne kiwispisende mormorfarmora til mormoren :) klem!

      Slett
  2. Ha, ha, det er mye morsomt man kan finne på nettet :) Godt gjort å få det til med én hånd!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det va'kke lett - godt jeg har et bra kamera :)

      Slett
  3. Kanskje jeg er litt treig, men dette skjønte jeg ikke....

    SvarSlett
    Svar
    1. haha.... er nok ikke treig... det er lettere å se på film enn med mine bilder vil jeg tru ;) http://www.sedenne.no/v/43851/slik-skreller-du-en-kiwi

      Slett
  4. Hva er galt med å skrelle de med en skarp liten kniv? Føler meg veldig utenfor det gode selskap med all denne kiwiskvisinga.. ;-) Ha en god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Går veldig bra med kniv også Elin! Men du veit - jeg er litt nysgjerrig og måtte bare prøve ;) Go' hælj ja - jøss er vi der alt igjen?

      Slett
  5. Stilig!
    Ja, god helg!
    Den fyk i veg den tida..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tiden går - men heldigvis kommer den også :)
      Go' hælj Sigrid!

      Slett
  6. Det er i grunnen sjelden jeg spiser kiwi. Når jeg gjør det, skyller jeg den bare under springen og jafser den i meg som et egg. Det er sikkert ikke et delikat syn. :-)

    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Cecilie! Jeg pleier dele den i to på tvers og spise den med skje, som et egg ja :) Spiser ikke så ofte jeg heller, men måtte bare prøve dette trikset... Nysgjerrig vet du :)

      Slett
  7. Lurt tips, men aldri lett å gjere fleire ting samstundes.
    Ein har då berre to hender...
    Klem

    SvarSlett