lørdag 30. mars 2013

... oversettelse av anonyme..

Etter å ha blogga i over 2 år har jeg nå fått en 
a-ha-opplevelse.
Det hender det dukker opp noen anonyme kommentarer.
Som ikke er som andre vanlige anonyme.

(Anonym kommentator
som har mye på hjertet)
Til opplysning så klikker jeg meg 
aldri inn på deres sider.
Skeptisk.

Jeg forstår ikke heller alltid hva de mener eller skriver.

Denne kommentaren fra en anonym hadde denne ordlyd:

I loved as much as you'll receive carried out right here. 
The sketch is tasteful, your authored material stylish. 
nonetheless, you command get bought an edginess 
over that you wish be delivering the following. 
unwell unquestionably come further formerly again as 
exactly the same nearly very often inside 
case you shield this increase.

OK.
Jeg trodde jeg var ca. bra i engelsk.
Jeg var ikke det.
Skjønte ikke budskapet.

Men oversettelseprogram er jo genialt, 
tenkte jeg.

Fra engelsk til norsk ble det sånn:


Jeg elsket så mye du vil motta utført her.  
Skissen er smakfulle, din forfattet materiale stilig.  
likevel, du kommandoen får kjøpt en edginess over at du 
ønsker være å levere følgende.  
uvel utvilsomt komme videre tidligere igjen 
som akkurat det samme nesten veldig ofte 
inne tilfelle du skjerme denne økningen.





Så det var det det sto ja.....

13 kommentarer:

  1. Hmmm...kan ikke si jeg har fått mange av de kryptiske meldingene og ikke håper jeg på å få dem heller....

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det er ikke akkurat hyggelig, men man får ta det med humor, og la være å svare...

      Slett
  2. Den var verre enn dem jeg har fått, men jeg har satt på kommentarbekrftelse for noen dager.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kanskje det er løsningen. Men siden jeg ikke svarer er det vel ikke noe farlig...

      Slett
  3. Å ja, jeg får veldig mange sånne for tida. Hvor kommer de fra? Må jo være en eller annen spam-datamaskin som sender dem ut...? Jeg sletter dem med en gang, og slår heller aldri til på "feel free to visit my website" -tilbudet deres.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei ikke jeg heller.... det er noe spam-greier, sikkert link til noe salgsgreier. De gir seg vel når de ikke får respons håper jeg. Og dette dukker gjerne opp på gamle innlegg. Litt spooky, men det er jo påske ;)

      Slett
  4. Opplysninger:
    Det foregår noe rart mellom to robotselskaper som pøser ut spam i hytt og gevir.
    Ikke klikk, kast og glem, Kan du sette på filter (som i wordpress) gjør det :)
    Aksimet tar seg av slike for meg - heldigvis :)
    Sa denne mormoren til den andre og robotoversettelser kan man bli like klok av :)
    Klem :)den kommer vet du :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg sletter og klikker ikke på noen linker. Skal se hva jeg får til, men det gir seg vel håper jeg. Takk for spamfri klem sa denne mormora til den andre og sendte en tilbake :)

      Slett
  5. Har heldigvis ikke fått noe slikt ennå (bank i bordet).
    Merkelig greier! Jeg forsøkte virkelig å finne en mening her, men måtte gi tapt...
    Ha en fin påskeaften!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingen mening, verken på engelsk eller norsk :)
      Fortsatt god påske :)

      Slett
  6. Ha ha :)
    Nu blev ju alt så meget klarere :) Hurra for oversetteren!
    Ha en fortsatt fin påske :)
    KLÆM

    SvarSlett
  7. Har fått nokre slike eg òg, men som du, torer eg ikkje klikke på linken.
    Det er vel prisen me må betale for å vere i det offentlege rom....
    Oversettinga er no spesiell då, eg som har lagt inn link så mine canadiske slektningar kan få innlegga mine oversett !!!
    Det er nok "hummar og kanari" dei får med seg av det som står der..
    Påskeklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Har fått endel slike jeg også. Sletter så fort jeg kan. Virkelig irriterende! Håper de gir seg. Synes slike bokstav-tall bekreftelser er så kjedelige, men det er kanskje dt som må til...?

    Ha en spamfri påske!

    SvarSlett