søndag 15. juli 2012

Reisebrev fra Nordsjælland - del 5

Femte og siste reisebrev har innhold:
Mat og kunst

Danskene er kjent for å være gode på mat.
Blant annet smørrebrød.

Stjerneskudd

 Fleskesmørrebrød

 At jeg har eget utsalg der nede var nytt, 
til og med for meg...


Danskene er også kjent for god drikke...

Plass til 30 flasker. Hmmm.... det mangler noen?


Louisiana kunstmuseum var det mye å se på.

Blant annet denne, som må være perfekt 
å kjøre rundt og rundt i rundkjøringer med.
Ikke bruk den på rett vei. 
Ikke i land med venstrekjøring heller. 
Det blir feil i rundkjøringene.


Blant mange flotte malerier, bilder, arkitektur, 
designutsalg osv. osv. var det også humor:



Og det absolutt siste reisebrev fra 
Nordsjælland avsluttes med mormorungen 
fra strand i Kristiansand
i en trøye som jeg kjøpte i 
Helsinge:

Med tekst sitert fra trøya: 
"May you never lose your sense of humor"

sier jeg: 
Slutt på reisebrev 5.

12 kommentarer:

  1. Finfin ferie du har hatt! Likte alle bildene,skulle gjerne ha spist danske smørbrød som det- og gjerne tittet på skeive biler og snakkende spader. Og sist men ikke minst, må vi aldri miste vår sans for humor!
    Så lenge man har humor kommer man langt i livet..

    klem fra Tuvamammaen

    SvarSlett
  2. Ja, mat kan danskene, og det første smnørbrødet kunne jeg virkelig tenkt meg;)
    Skikkelig humoristisk kunst:O)
    ..og humor er vel noe av det viktigste en eier...tror det er direkte helsefarlig å ikke eie det:))
    Skulle ønsket meg neoen av krøllene til din søte Tuva, herlig jente:)
    12 grader her, finner på noe innomhus..trur æ..
    Klemmings;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Humor må man ha ja! Nøttær'nte uten!
      Vært ca. 20 grader her i dag, så skal ikke klage i det hele tatt. Bare en bitte liten regnskur, ellers opphold og mye sol faktisk :)
      Klemmings tilbake!

      Slett
  3. Tusen takk for reisen! Herlig å være med deg på ferie i deilige Danmark! Vi bor bare en båtreise i fra, men reiser altfor sjeldent til nabolandet. Og at danskene er lykkeligere enn oss, er dokumentert. Les bare her:http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10051022

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ingen klisjé - det er faktisk veldig godt å være norsk i Danmark! Lykkelig folk, hyggelig folk :)

      Slett
  4. Mmmm, gode smørrebrød !
    Kanskje du kan starte fillial i Fredrikstad ?
    Artig humor :)
    Og, herlege mormorunge, med god skjorte !!

    Det har vore kjekt å fylgje deg på tur. Kanskje
    eg skal velge meg Nordsjælland med tid og stunder.

    Søndagsettermiddagsklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Nordsjælland anbefales ja! Anbefaler hele Danmark jeg. Tror jeg har blitt Danofil :)
      God søndagskveld og klem tilbake!

      Slett
  5. ÅÅÅ så lekker mat, det var noe annet enn det vi fikk på Mallorca. Se ut som om du har hatt en super ferie.

    SvarSlett
    Svar
    1. Danmark er bedre enn Mallorca! I hvert fall når været er bra :) Super ferie ja!

      Slett
  6. mmmm! :-) Kult du fant smørrebrødbutikken din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja skikkelig kult! Jeg håper den går med overskudd ;)

      Slett