søndag 29. april 2012

Sommer'n kom....

... tilbake i dag! 
Den var jo her i mars en eller annen gang.
Men i dag er'n jamen på besøk igjen.

Ut i min bitte lille "hage" fant jeg i dag:

Noen perleblomster jeg ikke huska at jeg hadde planta....
med en bie på - eller er det humle? 
Eller hva i huleste er det? 
Den svirra ihvertfall rundt....

Jordbærplante som vokser rett opp av fjellet? 
Jøss.... 
Jeg har ikke hatt noen jordbærplanter før?
Kan det bli stor avling ut av dette?
Bør jeg kontakte noen
jordbærplukkere
eller kan jeg
klare
å få inn
avlinga ved egen hjelp?
Vi får nå se....

Og mormorungen fant blomsten andre kaller ugress... 
jeg syns den er flott! 
Den har jeg ikke planta, men den kommer, uansett!
Og snart, veldig snart:
♪♫ Kom mai, du skjønne milde ♫♪♫

16 kommentarer:

  1. Tenk at jeg kan si at vi også har et snev av sommer idag;) Første dag jeg sitter ute dette året. og det er herlig;)
    Du har nok den rette jordbærpiken:O)
    Nyt dagen, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Herleg innlegg Inger !
    Smiler her eg sit i strålande sol.

    God søndag vidare !

    klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Deilig å kunne være litt utenfor dørene uten å bli for bløt eller å fryse :)
      God søndagskveld og klem tilbake :)

      Slett
  3. Jassa, er det der sommeren er? Her har vi hoststemning og temperaturer. Jeg strikker like godt skjerf, jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er her den her! Så på værmeldinga nettopp. Her det har vært varmest i dag, så det så :)

      Slett
  4. Er sikker på at du får hjelp av Mormorungen til jordbærplukking om du spør fint.....

    SvarSlett
  5. Jøss, for et rart insekt. :-O det ligner da vitterlig verken på humle, bie eller veps? Har du oppdaget en ny art?!

    Egentlig hoppet jeg innom bare for å si at i dag har jeg sett linerla... fra siden.. puuuuuhh! ;-)

    Og den jordbæravlinga di, den må du få hjelp til. Mormorunger er gode til slikt, har jeg hørt. ;-)

    Ha en strålende kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Merkelig insekt ja. Så ut som en bie, men på bildet ble den bare en dott???
      Så bra med linerla fra siden! Da kan du slappe av :)
      Ja kommer det bær, så er mormorungen der, garantert!
      Strålende kveld ønskes tilbake!

      Slett
  6. Må være en bumle :-)
    Hvilket ugress er det du snakker om?? Ikke løvetannen vel?

    Det er nok ikke nødvendig med hverken polakker eller litauere til den avlingen av jordbær. Du har allerede "høstemannskap"

    Sa en mormor til en annen mormor :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bumle høres fornuftig ut. Den ble veldig rar på bilde syns jeg. Den ligna faktisk på en bie, men jeg hadde jo ikke briller på.... tok bilde med macrofunksjon og da ble den jamen en... bumle!
      Mormorungen tar seg nok av jordbæret!
      Ingen blomster er ugress for meg, men noen sliter med å få løvetannen vekk og kaller den ugress??? Uvettighet får vi vel si ;)
      Sier en mormor til en annen mormor :)

      Slett
  7. Ja løvetann trenger ikke jeg plante heller, den dukker opp likevel. Men det har faktisk dukka opp noen krokuser utafor her. Herlig. Ha en fin ukestart.

    SvarSlett
  8. Du trenger nok en del planter hvis det skal bli noen avling å snakke om. Jordbærhøsting blir nok det minste problemet, så lenge du har en mormorunge til å hjelpe deg. I dag tydet varme persienner på at det var sol ute. Det stemte. Jeg har sittet ute og nytt en solvarm vårdag av april måneds nest siste dag.

    Cecilie

    SvarSlett
  9. Hej Inger.
    Herlige billeder du viser.
    I morgen kan vi alle synge med på:
    Kom maj du søde milde.....
    Ønsker dig en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett