onsdag 3. august 2011

Danskebot - del 2

Det er bare å betale sin bot med glede. For når man ikke har parkeringsskive som denne snertne utgaven:

så nøtter det ente å klage. Sånn er det bare. Så jeg er stolt og ydmyk over å kunne bidra danskene med noen ekstra kroner i parkeringskassa si.

De har jo tross alt billig øl. 
Og billig vin. 
Og gammel dansk. 
Og pene hager. 
Og fine strender. 
Og fine feriehus.
Og en artig tellemåte. 

Omregnet i norske kroner ble summen femhundreogåtteoghalvtresskronerogtrettifemøre.
Artig :-)

6 kommentarer:

  1. Det hørtes forferdelig mye ut:O) Jeg har aldri lært meg de danske tallene, så her er jeg lettlurt:)
    Regnet kom i kveld, så takk og pris for at jeg svettet og malte idag;)
    Nattaklem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Der har vi skiva ja. AT du ikke kunne tenke deg at dere måtte ha en sånn da.. men du var vel i ammetåka... ;-)

    Ønsker deg og våre felles lesere en god helg, jeg drar på hytta uten å annonsere det videre på bloggen.

    Klem
    ~elin~

    SvarSlett
  3. jajaja,der er den dustete skiva!
    -som ikke selges annet enn ved utvalgte bensinstasjoner som ligger langt ute i skiltløse gokk der ingen kunne tru at nokon kunne bo.

    kjipt med en boten,uansett.

    SvarSlett
  4. Hej Inger
    Der er for at sige det rent ud p....træls med alt det parkeringshalløj.
    Selv i storcenter går der parkeringsvagter rundt hele tiden og kontrollere at folk har sat deres P-skive.
    Jeg syntes at det efterhånden er blevet rene pengemaskiner.
    Vi har pt. endnu aldrig fået en P-bøde, vi har en elektronisk p-skive, og den købte jeg netop for ikke at glemme at stille p-skiven.
    Når bilen holder stille - ja så stiller p-skiver sig selv.
    Ha´en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
  5. 558,35 er sure penger på en sånn dustegreie ja...

    SvarSlett
  6. Hehe! har ikkje høyrt om mange som betalar bot med glede ;)
    Smart skive!

    SvarSlett