fredag 10. april 2015

... tiendeifjerdenittensytten....

... ble min mamma født.

Tenner lys for deg i dag jeg, mamma
Tenner lys i den lysestaken du likte best
Tenner lys i den lysestaken jeg arvet
Tenner lys i lysestaken som står 
på duken som min farmor sydde

 
Jeg har fortalt mye om min mamma 
og hennes familie tidligere.

Jeg er glad for at jeg i godt voksen alder 
har blitt mer kjent med mine røtter.
Jeg er glad for at jeg sommeren 2014 
kunne sitte på trappa i huset hun ble født i.
Født den 10. april 1917.....



11 kommentarer:

  1. Du skriver så fint om familien din, gode ord om din mamma. Klem Pam

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Hun hadde en tøff historie å bære på... Jeg forsto det ikke før de siste tre årene hun levde... Da kom depresjon og angst for fullt... Godt å se smilet hennes på dette bildet, tatt på en god dag på sykehjemmet.

      Slett
  2. Godt å ja minner sjølv om ikkje alle er like gode.
    Bra du fekk samle trådane i historia di.
    Eg har lese den og kjenner eg blir overvelda over skjebna mor di opplevde.

    God helg !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du leste Anne-Mari - go' hælj og klem til deg også!

      Slett
  3. Minner du hadde behov for,
    tråder som ble samlet,
    Gjorde verden litt mer hel.
    Takk for at du skrev
    Mormorklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du forsto og leste :)
      mormorfarmorklem :)

      Slett
  4. Dette er en så sterk historie som gir meg gåsehud hver gang du forteller den!
    Og tenk at hennes historie fortelles igjen og igjen på den store verdensveven takket være en så hengiven datter!
    Takk for at du deler historien! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du forstår og takk for vakre ord!

      Slett
  5. Fine mormor med det store hjertet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja heldige oss som hadde - og har - henne i livet vårt ♥

      Slett
  6. Ja, mødre har vi alle eller har hatt.
    Sjølv om det snart er 15år sidan mamma døde, kjenner eg på eit sakn alikevel. Ei sterk historie du fortel.

    Fin veke til deg :-)

    SvarSlett