mandag 16. juni 2014

...festlig hælj...

..må jeg jamen si dette har vært!

2 kirker har blitt besøkt.

Lørdag bryllup for hjertenære venner...


 
Alle fikk utdelt såpebobler - 
så utmarsjen ble en boblefin opplevelse 
for det vakre brudeparet!

 


Søndag toppa det hele seg 
med farmorungens dåp.

Nysgjerrig og spent - fulgte med hele veien ja!

Litt av hvert å se på i en kirke altså!

På selve dåpsfesten hadde farmorungen 
skifta til et mer behagelig antrekk 
og holdt selvfølgelig egen velkomsttale - 
ved selv å stå på bordet.



Man må benytte anledningen 
til å fotografere sine barn når de er samla.

Det gikk som det pleier å gå...

Heldige meg ♥

Dåpsgave?
En av gavene var vandresmykket....


Armbåndet jeg fikk til min dåp.
Det har vrengt seg litt ved fotograferingen.
Da synes innskriften så vidt.
Det er fra 1953.
Mormorungen fikk det til sin dåp 
og eier det fram til hun er 10 år.
Da er det farmorungen sin tur til å få det.

Det skal vandre blant jentene i familien.

Og hvor det ender til slutt, 
er det ingen som vet.
Det er som et eventyr - uten slutt.....



8 kommentarer:

  1. Gratulerer med bryllup og dåp i familien!
    For en fantastisk fin skikk med vandresmykket. Ja, det er et eventyr med ukjent slutt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja ingen vet hva som skjer med det etter hvert :)

      Slett
  2. Ble en del festligheter og baluba, skjønner jeg. Nu hvil deg, borger, for det kan du sikkert trenge :)
    Kjekt med vandresmykker, her er det vandreklokker :)
    sa denne mormoren til morfarmoren og la ved en mandagsklem med liljeduft :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ble det! Og man skal kjenne at man har feira to dager til ende ikke sant? sa denne mormorfarmora til den andre og la ved en avslappet og takknemlig klem :)

      Slett
  3. Det var en god ide med vandresmykke...bare det ikke ender som familiekrangelobjekt. Det var helt nytt for meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nytt for meg også ;) Jeg fant på det selv for 5 år siden.... så får vi håpe det ikke blir noe krangel ut av det, jeg har ikke vært inne på den tanken en gang :)

      Slett
  4. Artig tradisjon med vandresmykke, men dersom det blir mange jenter første åra framover ? Men spennande ja :)
    For ei flott helg du har hatt, og for ein fin flokk du har !
    God klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det kan bli spennende - men vi finner nok en løsning hvis det dukker opp en haug med jenter ;)
      Flott helg og herlige unger ja, stolt av dem så klart, som alle mammaer :)
      Klem til deg!

      Slett