mandag 26. november 2012

Mormor på sporet - del 2...

Kjære Postendottenno

Jeg viser til mitt brev datert 23.11.2012.

Jeg har igjen sporet pakka.
Status i dag er:


Sendingen er lastet opp for utkjøring
26.11.2012 08:46, 1617 FREDRIKSTAD 

Jeg må bare si: Hallo. Det er feil adresse
Jeg bor ikke der. Jeg bor her.
Dere kjører på feil side av ælva.

Jeg har nå skjønt at det dere driver med heter 
dør-til-dør-kjøring.

Dere behøver ikke kjøre dør-til-dør i hele distriktet.

Mitt forslag er nå:

Kjør pakka til denne ferga:


Kjøreturen over ælva tar bare et par minutter.
Jeg kjører til Gamlebyen og tar i mot pakka der.

Genialt!

Kjærlig hilsen Mormor på sporet

14 kommentarer:

  1. Nei, hvorfor gjøre det så lettvint da?...:))
    Håper virkelig du får pakken snart; ha en toppers dag mens du venter;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Tove... jeg får vel hekle litt kanskje ;)
      Klem!

      Slett
  2. Herlighet, og no når Posten skal vere så effektiv.??
    Det skal leggast ned postkontor overalt fordi det er så enkelt å kome fram.
    Eg syns den båten ser sjarmerande ut. Trur eg må ha meg ein tur til Fredrikstad og sjå byen. Har så vidt vore innom Gamlebyen ein gong, men hugsar ikkje at eg såg nokon båt over elva, eller er det sjø ?
    Tusen takk for koselege fotballhelsingar. Eg må innrømme at eg er litt utlada idag.... av å site i sofaen !!

    Ynskjer at pakken din kjem fram idag., og du, Jostedal er vel snart ei dagsreis herifrå... stort land veit du;)
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. haha - ja stort land, helt sikkert! Jeg så på postnummeret jeg vettu... ikke på kartet!
      Ja ferga over Gamlebyen er sjarmerende. Den kjører over Glomma. Fra vestsiden av Fredrikstad til østsiden.
      Bildet har jeg selv tatt for over 2 år siden, og ombord var faktisk selvelste mormorungen!
      Fotballkamper kan være slitsomme fra sofaen. Håper ingen sunnmøringer fikk hjerteproblemer under kampen!
      Velkommen til Fredrikstad, når som helst!
      Klem

      Slett
  3. Hej Inger
    Håber at du har fået din pakke....
    Tak for kommentaren på min blog.
    Ønsker dig en god dag / god ny uge.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Pakken ankommet! Alt vel!
      Fin uke og klem til deg Hanne Bente

      Slett
  4. Kjære Mormor Inger..Det er ikke helt sikkert at Posten leser bloggen din..Jeg kan ikke se dem på følgerne dine?! Ikke gi beskjed på tlf..den later de bare som de ikke har fått!

    Jeg kjenner at jeg fikk Skikkelig lyst til å ta den ferja :-)

    Lykke til med pakke..Jeg lurer på om julegavene kanskje skal sendes nå? Siden det tar sånn tid..
    ;-)
    Klem sørfra

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære Bente. Jeg er bønnhørt! Pakka kom på døra i dag. Så jeg tror de leser. Det var en viktig pakke, til en viktig del av en ovn her i huset, så nå er ovnen reparert og vi tar i mot kulda (ikke med glede da, men... kommer'n så kommer'n!)
      Du er Skikkelig Velkommen hit når det passer, for å ta den ferja :)
      Klem østfra

      Slett
  5. Godt at du fikk pakke til slutt! Posten trenger en konkurrent!! Hvis æ send brev til svigermor på Senja før 16.00 fra post i butikk går den rett til terminal her i Tromsø og sortering, og levert dagen derpå kl.11 ;o)MEN en pakke fra Oslo tar ca en uke, og vi er ofte innom Sverige en tur! Og den kan ligge på terminalen 500 m borti veien i opptil 3 dager.. Effektiviseringen til posten er idioti uten sidestykke.. E det rart man heller ringe enn å sende brev?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja man kan bli gal når man vet hvor pakka er - og man ikke kan få tak i den! Men nå har det orna sæ som døm sier her :)

      Slett
  6. Hehehe, bra de leste bloggen din så de fant veien. :-D

    SvarSlett
  7. postendåttno. nå også som følger av mormoruniverset.
    Knall, da bvet jeg hvor jeg skal legge mine begredeligheter angående posten. Riktig: i mormoruniverset :)
    sa en mormor til en annen mormor :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja bare gjør det - det hjalp å klage :)
      sa denne mormora til den andre :)

      Slett