onsdag 22. august 2012

Sommerstrikk...

... har foregått både her og der...

På bilturer... med forstørra mønster
bretta som et trekkspill.
Tok opp ca. 5 ganger 
før jeg skjønte ca. hvordan mønsteret var.
(det ble en jakke til slutt!)




På veranda... med knevisning...

På svaberg... meter på meter med blonde...
(takk til Tovepia som hjalp meg med oppskrift på blonde
da min Myk Start-bok har forsvunnet...)
(Ble et babyteppe til slutt)

På "jobb".....
(Ble et vognteppe til slutt)


Hvem jeg har strikka til denne gang?

Nabobæibi:



 ... som gladelig fikk min lillefinger....

... og litt barselbesøkbakst... 
(ville ikke smake.. kanskje litt tidlig når man er 1 uke?) 


 

18 kommentarer:

  1. Kjekt med strikk og barselbesøk,
    Nydelig å se, sa denne mromoren til en annen

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja veldig kjekt! Moro å vise fram - gi litt inspirasjon :)
      sa en mormor til en annen

      Slett
  2. Fine strikkebilder. Det er lenge sidan eg har strikka, det har gått i hekling. Men så var det den derre Skappelgenseren då,det er sikkert eit fint prosjekt til hausten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Skappelgenseren går som en farsott! Jeg tror ikke jeg kler den... er nok for kort og stutt, hihi ;) Men mormorungen kan jo få en :)

      Slett
  3. Å, så nydelig!
    Vi venter og venter på babyen som skal komme i vår familie.
    Datteren min er nå to dager på overtid.
    Vanskelig å være tålmodig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennende tider!!! Barnebarn er jo fantastisk! Overtidsdger er lange... det vet jeg alt om!

      Slett
  4. Teppet ble skikkelig flott!..tror jeg må benytte meg av denne "blonden" på neste rillesjal;)
    Tenker din nabobeibi med mor ble glad!!
    Sola skinner, ha en fin dag videre, klem;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja teppet med blonde ble veldig fint. La ikke ut bilde av det... ble litt i overkant skryt hihi ;)

      Slett
  5. Kor flink du er.
    Nydeleg teppe, er den blonda festa rundt kanten eller misforstår eg heilt..?
    Kraftig grep på den vesle. Og kanelsnurrar blir vel favoritt om nokre år :)

    God onsdagskveld til deg !

    SvarSlett
    Svar
    1. Blonda er på et annet teppe - det rosa. La ikke ut bilde av det. Det andre er strikka helt rundt. Altså - 2 tepper og en jakke til naboprinsessa :)
      God onsdagskveld til deg også!

      Slett
  6. Skal si du har hatt en produktiv sommer! Flotte saker :) Ikke noe problemer med slike flinke snille naboer :)
    KLÆM

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men det er ikke hvilken som helst nabo da... datter til en kjær venninne som ikke fikk oppleve sitt nye barnebarn.. Reserve jeg da vet du :)

      Slett
  7. Nydelige ting har du laget..
    Tipper nabo er glad for å ha deg rundt hjørnene..
    :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi har et spesielt forhold ♥ Hennes mor var min aller beste venninne, men lever dessverre ikke lenger... Så jeg er reservebestemor :)

      Slett
  8. Flot ting du har strikker -dit brød ser lækkert ud:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk - kanelboller, eller snurrer, er det! Gjærbakst, veldig godt ja :)

      Slett
  9. Psst http://www.starbear.no/mormor/2012/08/23/aere-heder-og-slikt/

    SvarSlett